י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
העיתונות בארה"ב

"טראמפ יעשה טעות אם יאשים את הדמוקרטים בניסיון ההתנקשות"

מאמר מערכת ב'וול סטריט ג'ורנל קורא לטראמפ "לנצל את ההזדמנות" | "יעשה טעות אם יאשים את הדמוקרטים בניסיון ההתנקשות" ה'ניו יורק טיימס': "כל ניסיון לפתור בחירות באמצעות אלימות הוא מתועב. אלימות מנוגדת לדמוקרטיה"

 "טראמפ יעשה טעות אם יאשים את הדמוקרטים בניסיון ההתנקשות"
טראמפ בראיון צילום: עמי שומן ישראל היום

ארה"ב מנסה להתאושש מנסיון החיסול הדרמטי של דונלד טראמפ אתמול (שבת) על ידי תומאס מת'יו קרוקס בן ה-20 שחוסל על יד השירות החשאי.

ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר מערכת כותב: "האמריקאים מחפשים מנהיגות יציבה ומרגיעה. התמונה של טראמפ מרים את אגרופו כשהוא הובל מהבמה על ידי השירות החשאי עם דם על פניו הייתה מפגן של חוזק אישי שיהדהד לאורך הקמפיין. איש אינו מפקפק בנכונותו להילחם, והצהרתו הראשונית במוצאי שבת הייתה מפגן איפוק והכרת תודה בולט ומעודד".

עוד נאמר: "ההזדמנות שלו כעת היא להציג את עצמו כמי שיכול להתעלות מעל המתקפה על חייו ולאחד את המדינה. הוא יעשה טעות אם יאשים את הדמוקרטים בניסיון ההתנקשות".

"הוא ינצח עם יותר אמריקאים אם יגיד לתומכיו שהם צריכים להילחם בדרכי שלום ובתוך המערכת. אם הקמפיין של טראמפ יהיה חכם, וחושב על המדינה כמו גם על הבחירות, זה יהפוך את הנושא לאחדות פוליטית" נכתב.

עוד נכתב: "ההתנקשות בטראמפ עשויה להיות רגע שיביא עוד שנאה ומעגל אלימות גרוע עוד יותר. אם כך זה הולך, אלוהים יעזור לנו. או שזה יכול להיות רגע שמוביל להתבוננות פנימית ולוויכוחים פוליטיים עזים, אך לא כארמגדון (ביטוי לאסון עולמי), זאת ההנהגה שהאמריקאים נואשים לראות".

ה'ניו יורק טיימס' התייחס גם הוא במאמר מערכת חריף על נסיון החיסול של טראמפ. "האמריקאים קיבלו בשבת תזכורת מפוכחת לאיום שאלימות פוליטית מהווה לדמוקרטיה שלנו. אנו מקווים שטראמפ יתאושש מהר" צויין.

עוד נכתב: "אנחנו עדיין לא יודעים על היורה ועל הירי שנחקר כניסיון התנקשות. אבל ברור שכל ניסיון לפתור בחירות באמצעות אלימות הוא מתועב. אלימות היא מנוגדת לדמוקרטיה. פתקי הצבעה, לא כדורים, צריכים תמיד להיות האמצעי שבאמצעותו האמריקנים יתמודדו עם ההבדלים ביניהם".

המאמר ממשיך: "כעת מוטלת החובה על המנהיגים הפוליטיים של שתי המפלגות, ועל האמריקנים בנפרד וביחד, להתנגד לגלישה לאלימות נוספת ולסוג השפה הקיצונית שמזינה אותה. אין לראות בפיגוע בשבת כפרובוקציה או הצדקה".

לסיום נכתב: "לא ניתן ואסור להתנגד לאג'נדה הפוליטית של טראמפ באלימות. אי אפשר ואסור לרדוף אחרי זה באמצעות אלימות, הפיגוע בשבת היה טרגדיה. האתגר שעומד כעת בפני האמריקאים הוא למנוע מהרגע הזה להפוך להתחלה של טרגדיה גדולה יותר. בחירות אלו חייבות להיפתר לפי הקולות שהאמריקאים יצביעו".

דונלד טראמפ נסיון התנקשות בטראמפ בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד