י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
אלו ההערכות

כמעט 24 שעות אחרי, ישראל עדיין לא יודעת אם מוחמד דף חוסל

בישראל מעריכים כי בניגוד לסינוואר, שמרבית זמנו מוקדש להימלטות ולהישרדות האישית שלו - דף כנראה עסק באופן אינטנסיבי בהמשך ניהול המלחמה ופיקוד על הזרוע הצבאית של חמאס. זו גם הסיבה שבגללה נפגש עם מח״ט חאן יונס ראפע סלאמה. זו הייתה פגישת עבודה לגמרי

כמעט 24 שעות אחרי, ישראל עדיין לא יודעת אם מוחמד דף חוסל
ההרס באל-מוואסי צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ניסיון החיסול של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף: גורמי ביטחון אומרים היום (ראשון) 24 שעות אחרי כי גם בשעות האחרונות, לא התקבל עדיין מידע מודיעיני חדש שמאפשר לחזק או לבסס את דבר חיסולו של דף. בישראל עדיין ממתינים למידע נוסף שיבהיר את תוצאות התקיפה.

בינתיים, במגבלות הצנזורה והן רבות, הכתב הצבאי של גל"צ מנסה להתחקות אחר מסלולו של מחמד דף במהלך המלחמה:

1. בישראל מעריכים כי בתחילת המלחמה, עוד לפני תחילת התמרון הקרקעי, דף הצליח להימלט ממקום המסתור שבו היה - לדרום הרצועה. 

דובר צה"למוחמד דףצילום: דובר צה"ל

2. ⁠מאז תחילת המלחמה, דף שהה בדרום הרצועה (חאן יונס ורפיח) - ורוב הזמן שהה במנהרות מתחת לקרקע, בעיקר מתחת למחנה הפליטים של חאן יונס. 

3. ⁠למרות שאוגדה 98 תמרנה במשך 4 חודשים בחאן יונס, לא ידוע על כך שהיא הגיעה קרוב לדף או הגיעה למקום שבו הוא שהה. במערכת הביטחון הוא מוגדר ״סוליסט וחמקמק״. 

4. ⁠ ההערכה היא שרק לאחרונה ממש, דף הרשה לעצמו לעלות אל מעל הקרקע - בגלל המצב המתקדם של המו״מ לעסקת חטופים. כך הוא הגיע למתחם העל קרקעי של משפחת סלאמה במוואסי. 

Abed Rahim Khatib/Flash90ההרס באל-מוואסי צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

5. ⁠בישראל מעריכים כי בניגוד לסינוואר, שמרבית זמנו מוקדש להימלטות ולהישרדות האישית שלו - דף כנראה עסק באופן אינטנסיבי בהמשך ניהול המלחמה ופיקוד על הזרוע הצבאית של חמאס. זו גם הסיבה שבגללה נפגש עם מח״ט חאן יונס ראפע סלאמה. זו הייתה פגישת עבודה לגמרי. 

6. ⁠גם סלאמה הגיע לאותו מתחם במוואסי רק לאחרונה - זה לא היה מקום מושבו הקבוע. ולכן ההזדמנות המודיעינית והמבצעית בחיסול הכפול הזה היא יוצאת דופן - של שתי ציפורים שמנות במכה.

בתוך כך, בכיר בחמאס התייחס לניסיון החיסול אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי "דף חי ומצבו בסדר".

הבכיר גם התייחס למשא ומתן לעסקה ואמר: "איסמעיל הנייה הודיע למתווכות כי חמאס החליט לעצור את השיחות, בעקבות חוסר הרצינות של ישראל והטבח שביצעה באזרחים".

עם זאת, למרות ההתבטאויות של בכירי חמאס בדבר הקפאת המשא ומתן לעסקה, ישראל לא קיבלה עד כה הודעה מהמתווכות על עצירת השיחות.

מוחמד דף חיסול בעזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד