י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
'מגנים על עם ישראל'

למען שובו: ראשי הישיבות התכנסו במעונו של ראש הישיבה

חברי נשיאות רשת 'שובו' התכנסו לאסיפה השנתית במעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן; במעמד השתתפו גדולי ישראל המלווים את רשת הקירוב הגדול | צפו בתיעוד ממעונו של ראש הישיבה

למען שובו: ראשי הישיבות התכנסו במעונו של ראש הישיבה
כינוס 'שובו' במעונו של הגרמ"צ ברגמן צילום: באדיבות המצלם

במעמד מרומם, התכנסו גדולי התורה וחברי נשיאות רשת 'שובו', לכינוס השנתי במעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן, לסיכום שנת הלימודים תשפ"ד בבתי הספר של הרשת ברחבי הארץ וכהכנה לשנת הלימודים הבעל"ט.

בכינוס במעונו של ראש הישיבה וזקן חברי מועצת גדולי התורה השתתפו רה"י הגר"ח פיינשטיין, רה"י הגר"ש שטיינמן וחברי נשיאות רשת 'שובו' האדמו"ר רבי שלמה בוסו, הפוסק הגרב"צ הכהן קוק רב מרכז פ"ת וראש בית ההוראה הכללי, האב"ד הגרי"א דינר, כמו"כ השתתפו הגרש"ד וואלקין בנו של נשיא הרשת המשגיח הגר"ח זצ"ל ורו"מ כנסת ישראל הגר"י קניג וראשי הנהלת הרשת.

כינוס למען שובו במעונו של הגרמ"צ ברגמן צילום: באדיבות המצלם

הכינוס נפתח בדבריו של מנכ"ל הרשת הרב גוטרמן שסיכם בפני גדולי ישראל את התקדמות והתפתחות הרשת בשנת תשפ"ד ואת ההכנות לקראת שנת הלימודים תשפ"ה כל זאת לצד הקשיים העומדים בפני הרשת, בפרט לאור הגזרות וההתנכלויות הרבות, והוסיף "אך לצד הקושי דווקא בעת הזאת ובהתייעצות עם גדולי ישראל החלטנו להוסיף בכל בתי הספר של שובו עוד שעה של קדושה ואנחנו אומרים כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ" הרב גוטרמן הודה לגדולי ישראל ובראשם למרן ראש הישיבה שמטריחים עצמם לחזק לסייע ולעמוד לימין הרשת.

דברי פתיחה נשא רה"י הגר"ש שטיינמן שאמר בדבריו כי מה ששובו עושים זה להציל את הנפשות, שובו חושבים על האחר, איך נותנים תורה איך מצילים את נפשות של כלל ישראל, ואין מה לומר במעלה של מי ששותפים ושייכים במפעל הגדול.

את שיאו של המעמד במשא המרכזי לדרכה של 'שובו' נשא ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שאמר בדבריו כי בעת הזאת שיש מלחמה בחוץ כנגד עם ישראל ומלחמה בפנים כנגד התורה, שובו הם אלו המחזקים והמגנים על נפשות ישראל, והחיזוק הזה, הוא הכוח האמיתי של כלל ישראל.

מיד לאחר משאו של ראש הישיבה הציג רו"מ כנסת ישראל הגר"י קניג בפני ראש הישיבה וגדולי התורה את השאלות שנתעוררו בתקופה האחרונה והן לקראת שנת הלימודים, כשבמשך שעה גדולי התורה דנים בדברים.

במעמד המיוחד עורר הגרב"צ קוק שכמו שמתפללים "והערב נא" שהתורה צריכה להיות עריבה, כך עיקר העבודה היא להמתיק את הלימוד על הנערים, והוסף עליו מרן ראש הישיבה שזהו העניין בברכת "שנה טובה ומתוקה" שהתורה תהיה מתוקה ועריבה. והאב"ד הגרי"א דינר הביא בשם החפץ חיים על הנאמר בתפילה "שבענו מטובך" שצריך להרגיש בטעם התורה והמצוות שזה טוב, האדמו"ר רבי שלמה בוסו הוסיף בדברים כי בלימוד הקודש העיקר אינו ההספק אלא החיבור לתורה, וגם כי יזקין לא יסור ממנה.

בתום השאלות שהוצגו בפני גדולי התורה נשמע משא הנעילה מראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין המלווה באופן אישי רבות ממפעלות רשת שובו בעצה ותושיה, ראש הישיבה אמר כי שובו מקיימים רצונו של מקום לבלתי ידח ממנו נידח.

בסיום דבריו התייחס ראש הישיבה לשיח גדולי התורה איך ממתיקים התורה על הנערים, ואמר שני בחינות בדבר, הן לדעת איך להתחיל מהקל אל הכבד, והן בעצם הדברים איך להנגיש ולהמתיק אותם.

המעמד המרומם ננעל בתפילת גדולי ישראל למען ידידי רשת שובו ולמען כלל אחינו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם.

שובו הרב מאיר צבי ברגמן הרב שרגא שטיינמן הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד