י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
נסיון החיסול

מנהיגי העולם מגנים את האלימות הפוליטית בארה"ב: "הותיר אותי חולה"

נשיאים וראשי ממשלה גינו את הירי בעצרת בחירות של טראמפ בפנסילבניה ואיחלו לו החלמה מהירה. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר שהירי הותיר אותו "חולה"

מנהיגי העולם מגנים את האלימות הפוליטית בארה"ב: "הותיר אותי חולה"
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

מנהיגים מרחבי העולם גינו את הירי בעצרת של דונלד טראמפ בפנסילבניה, המנהיגים גינו את האלימות הפוליטית ואיחלו לטראמפ החלמה מהירה. הנשיא לשעבר נורה אתמול בעצרת בחירות אך שוחרר מבית החולים לאחר טיפול רפואי.

דוברו של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, גינה את הירי וכינה אותו "אקט של אלימות פוליטית".

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, גינה את המתקפה. "שוב, אנו עדים למעשי אלימות נגד נציגים פוליטיים", אמר.

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, אמר כי הוא "הזדעזע מהסצנות המזעזעות בעצרת. לאלימות פוליטית בכל צורה אין מקום בחברה שלנו והמחשבות שלי עם כל הקורבנות של המתקפה הזו", אמר.

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה אמר: "עלינו לעמוד איתן נגד כל צורה של אלימות שמאתגרת את הדמוקרטיה".

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניז, אמר כי הירי היה "מדאיג".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר שזה הותיר אותו "חולה".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הירי הותיר אותו בהלם: "שרה ואני היינו בהלם מהמתקפה על הנשיא טראמפ. אנו מתפללים לשלומו ולהחלמתו המהירה".

הנשיא יצחק הרצוג כתב: "בשם כל העם הישראלי, אני מאחל לנשיא לשעבר דונלד טראמפ החלמה מהירה, ומגנה באופן חד משמעי את הניסיון להתנקש חייו. מחשבותינו עם כל הפצועים, ומשפחתו של ההרוג".

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שפגש את טראמפ בסוף השבוע בעת ביקור בארה"ב לפסגת נאט"ו, אמר שתפילותיו עם הנשיא לשעבר "בשעות חשוכות אלו".

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני אמרה כי היא "עוקבת בחשש" אחר עדכונים מפנסילבניה ואיחלה לטראמפ החלמה מהירה. היא הביעה את תקוותה כי "בחודשים הבאים של מערכת הבחירות, דיאלוג ואחריות יכולים לגבור על שנאה ואלימות".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, קרא לטראמפ "חבר" ואיחל לו החלמה מהירה: "מגנים בתוקף את התקרית. לאלימות אין מקום בפוליטיקה ובדמוקרטיות" אמר.

נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, כינה את הירי בלתי מתקבל על הדעת, תוך שהוא גם הפציר באחרים לגנות אותו. "גינוי נגד המתקפה על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צריכה להיות על ידי כל מגיני הדמוקרטיה והדיאלוג בפוליטיקה. מה שראינו הוא בלתי מתקבל על הדעת".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי: "אני מזועזע לגלות על הירי בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת שלו בפנסילבניה. לאלימות כזו אין הצדקה ואין לה מקום בשום מקום בעולם. הוקל לי לגלות שדונלד טראמפ בטוח עכשיו ומאחל לו החלמה מהירה".

ראש ממשלת פקיסטן שהבז שריף: "הנשיא לשעבר טראמפ נורה בעצרת בחירות. זו התפתחות מזעזעת. אני מגנה כל אלימות בפוליטיקה. מאחל לנשיא לשעבר החלמה מהירה ובריאות טובה".

נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס ג'וניור: "בהקלה רבה אנו מקבלים את הבשורה שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ בסדר לאחר הניסיון להתנקש בחייו. מחשבותינו ותפילותינו איתו ועם משפחתו. יחד עם כל העמים אוהבי הדמוקרטיה ברחבי העולם, אנו מגנים את כל צורות האלימות הפוליטית. קול העם חייב להישאר תמיד בעדיפות". 

ראש ממשלת ניו זילנד כריסטופר לוקסון: "אני בהלם מהאירועים בעצרת של דונלד טראמפ בפנסילבניה. המחשבות שלי עם הנשיא לשעבר, משפחתו וקורבנות הפיגוע הזה. אף מדינה לא צריכה להיתקל באלימות פוליטית כזו". 

נשיא טייוואן לאי צ'ינג-טה: "מחשבותיי ותפילותיי עם נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ ואני מאחל לו החלמה מהירה. אלימות פוליטית מכל סוג שהיא לעולם אינה מקובלת במדינות הדמוקרטיות שלנו. אני מביע את תנחומיי הכנים לקורבנות שנפגעו מהפיגוע".

דונלד טראמפ נסיון התנקשות בטראמפ בחירות בארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד