י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
הישג ישראלי

אבי יששכרוף: "מוחמד דף זו מכה אדירה לחמאס, יש פה סוג של הלם"

אבי יששכרוף ('ידיעות אחרונות') בתגובה לניסיון חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס: "יש שם קצת מבוכה, אני לא חושב שהם מבינים מה קרה"

אבי יששכרוף: "מוחמד דף זו מכה אדירה לחמאס, יש פה סוג של הלם"
ההרס באל-מוואסי צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

על רקע ניסיון חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, עולה השאלה האם דף אכן לא שרד את תקיפת חיל האוויר ברצועה. הכתב והפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף ('ידיעות אחרונות') התייחס לדברים בראיון הבוקר (ראשון) לרדיו 103fm. 

"סלאמה עוד לא הוכרז רשמית על ידי חמאס", אמר. "יש פה סוג של הלם. רואים את התגובות מצד בכירים בחמאס שאינם בעזה, תגובות מבולבלות. ראיתי דיווח בערוץ שמזוהה עם חיזבאללה שדף חי ואז הסירו את הדיווח. יש שם קצת מבוכה, אני לא חושב שהם מבינים מה קרה שם אחד לאחד. עד שהמידע יגיע לקטאר ודוחא ייקח קצת זמן. קשה לומר שאפשר יהיה לזהות שם משהו, יש שם פגיעה משוגעת, הרבה גופות ולא נשאר ממה לזהות, אני לא חושב שיהיה קל כל כך חמאס להבין ולהודות במה שהתרחש. זו תגובה מבולבלת, של מבוכה".

"דף הפך את חמאס לאימפריה צבאית"

בהמשך הבהיר: "לא שמעתי הודעה רשמית מטעם חמאס שאומרת שדף חי. אני חושב שעדיין אין תיאום מוחלט. לגבי ירי הרקטות, היכולת של חמאס לירות רקטות כבעבר לא שם, נראה מן הסתם ירי, כדי שהם יראו שהם יכולים לעמוד על הרגליים גם בלי מוחמד דף. דף זו מכה אדירה לחמאס, הרבה יותר משמעותי מסינוואר מעיניי. הוא הפך את חמאס לאימפריה צבאית. אני חושב שסינוואר מסתכל סביבו ורואה את אחיו מוחמד שהוא אחד מהבכירים בזרוע הצבאית ואולי עוד 1-2 שהיו במטכ"ל ערב המלחמה, אך כל השאר אינם. בכל שבוע שחולף, עוד אחד הולך. זה הולך ומידלדל, היכולות הצבאיות שלו עדיין קיימות, אבל היכולת שלו לפגוע בצד הישראלי הולכת ופוחתת וגם הוא מבין את זה היטב". 

באשר להשפעת החיסול על הלך הרוח בצפון, אמר יששכרוף: "אני לא בטוח שהחיסול משפיע כל כך. ב־8 באוקטובר חיזבאללה נשאר מהצד להסתכל. לעומת זאת, הפגיעה הסיסטמתית בבכירי הארגון זה כבר שינוי של חמאס. אין יותר ארגון צבאי מסודר, יש חוליות קטנטנות". 

 

 

 

מוחמד דף חיסול בעזה חמאס מלחמת חרבות ברזל רדיו 103FM אבי יששכרוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד