סוף סוף הוא חוזר: טויוטה היילנדר SUV עם 7 מקומות, הנעה היברידית ואפילו 4X4
החדש של טויוטה היילנדר הוא רכב כביש שטח 4X4 גדול שמיועד להסיע שבעה נוסעים בנוחות מרבית אבל גם לוקח בחשבון את הוצאות הדלק שהפכו במהלך השנה הזאת לקשות מאוד • היכרות מקרוב
- רוני נאק | מקודם
- ט"ו תמוז התשפ"ד
- 5 תגובות
בשוק הרכב הישראלי יש בעיה שכולנו מכירים היטב: מחסור ברכבים שיכולים באמת להסיע משפחה גדולה בת שבע נפשות, לא עם כל מיני קומבינות של הוספת מקומות ולא עם שורה אחורית שמתאימה רק לנסיעות בשכונה בגלל שהיא צפופה, SUV עם 7 מקומות ישיבה מרווחים ובטוחים לכל המשפחה. מעבר לכך, הרכבים שבאמת מתוכננים למשימה הזאת הם בדרך כלל רכבים זללנים בדלק, מכיוון שלהניע כלי רכב שהוא כל כך גדול, צריך מנוע שיהיה עתיר נפח המפיק כוח רב ואם המנוע כל כך גדול, אז הוא צורך הרבה דלק.
לכלל הזה יש יוצא מן הכלל ואפילו יוצא דופן בקבוצת הרכב הזו: טויוטה היילנדר. זהו רכב כביש שטח 4X4 גדול שמיועד להסיע שבעה נוסעים בנוחות מרבית אבל גם לוקח בחשבון את הוצאות הדלק שהפכו במהלך השנה הזאת לקשות מאוד. בסעיף הנוחות נציין את הכניסה הקלה לשורת המושבים האחורית וגם את יחידת המיזוג האחורית אשר מספקת אוויר צונן למי שיושב מאחור.
טויוטה היילנדר עצמו היה זמין בעבר בשוק הרכב הישראלי והמלאים שלו נחטפו מהר מאוד על ידי לקוחות שהבינו שאין כיום הרבה רכבים בעלי שבעה מקומות בממדים כאלה המציגים יעילות וצריכת דלק הגיונית. היבואנית הישירה, יוניון מוטורס, מצאה עצמה ללא רכבים במלאי במשך זמן ממושך. אבל כעת טויוטה היילנדר ההיברידי חזר למלאי ואפשר כבר לפתוח הזמנות.
לשם שינוי נתחיל דווקא בנהיגה. זו נעימה ביותר, מתאימה בדיוק רב לאופי המשפחתי והנינוח של הדגם הזה. אבל שלא תבינו לא נכון, כי למערכת ההנעה העוצמה להתגבר באדישות על כל עליה ושיפוע. בעת הנסיעה תהנו מבידוד רעשים מצוין, בידוד חום מצטיין ולא פחות חשוב – שיבושי כביש לא חודרים את התא. חלק מהספיגה הנהדרת הזו היא בזכות שמשות כפולות בחזית – מבודדות חום ורעש ולא מעט גם בזכות מושבים נוחים ומפנקים במיוחד.
מהבחינה הטכנית, טויוטה עושה שימוש באותה נוסחה מוכחת היטב של מנוע חזק בשילוב עם הנעה חשמלית, כלומר מערכת היברידית. בליבו של ההיילנדר יש מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים וגם מערכת הנעה היברידית עם שני מנועים חשמליים המסייעת לו לחסוך בדלק. המערכת ההיברידית של ההיילנדר גם מאפשרת לו לנסוע במהירות לפרקי זמן קצרים בכוח חשמל בלבד, למשל בחניונים תת קרקעיים ובפקקים שבהם כולנו מבלים וגם מסייעת למנוע הבנזין להתאמץ פחות בזמן נסיעה במהירות גבוהה, מה שמעניק לו צריכת דלק מעולה של 15.2 קילומטרים לליטר בגרסת "אימושן". זה שהוא חסכוני זה לא אומר שמדובר ברכב חלש כלל ועיקר – להיפך! תפוקת מערכת ההנעה עומדת על 248 כ"ס כך שהביצועים והאופן הקליל שבו הרכב זז לא אופייני לסגמנט.
רגע. יש עוד! כי מעבר לכל אלה, אחת המעלות החשובות של המערכת היא גם שזה רכב ארבע על ארבע, כלומר יש לו הנעה לכל הגלגלים. אם אתם רוצים לקחת את הילדים לפיקניק שיהיה קצת רחוק מהמקומות שכולם מצליחים להגיע עם הרכב או גרים באיזור ההררי בו הכבישים המשופעים עשויים להיות מאתגרים מדי לרכב שאינו כפול-הנעה.
המרחב הפנימי של הטויוטה היילנדר עשיר בפרטי אבזור הלקוחים מעולמות הפרימיום: בקרת אקלים עם 2 אזורים בחזית ועוד יחידה אחורית נפרדת הממזגת את השורות האחוריות. ריפודי עור על כל שבעת המושבים בגרסת אקסקלוסיב, גג שמש פנורמי עצום שגם נפתח ועם ווילון אטום, דלת תא מטען חשמלית, מושבים בעלי הזחה חשמלית וזיכרונות ואפילו חימום. עוד נציין חישוקי גלגל 20 אינץ' ופנסי LED ברמת האבזור הבכירה.
דף הנתונים של היצרן מחזקים את העובדה שמדובר ברכב גדול, אבל לא שתיין דלק: ההיילנדר משתרע על אורך של 4,966 מילימטרים, אורך מאוד מכובד היוצר מרחב פנימי גדול. אורכו של בסיס הגלגלים הוא 2,850 מילימטרים, המפנה מקום רב לנוסעים ובנוסף על כל אלה, את שלוש שורות המושבים בתוך ההיילנדר ניתן לסדר בצורה גמישה. כלומר, הספסל האחורי מתקפל ויוצר רצפת מטען אחידה, את השורה השנייה של המושבים אפשר להזיז על מסילה לפנים ולאחור כדי לוודא שיש לנוסעים מקום ואפשר גם לקפל את שתי שורות המושבים האחוריות כדי לייצר מרווח הטענה אדיר של 1,882 ליטרים שאפשר להוביל בו אפילו שולחן.
בהיילנדר אפשר להתרווח ולהרגיש בבית. כי מעבר לכל המעלות האלה, ההיילנדר מצויד בכל מערכת בטיחות שניתן להכניס ברכב כה מפואר. טויוטה מכנה את החבילה כולה T-MATE המכילה שורה ארוכה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות. אלה ספציפית מאוגדות תחת " טויוטה סייפטי סנס 2.5". המערכת כוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי דו גלגלי במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית המתחשבת במגבלת המהירות, תיקון סטיה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, זיהוי תמרורים, התראה על שכחת ילדים, 7 כריות אוויר ועוד מערכות בטיחות רבות.
מחירו של טויוטה היילנדר ששב למלאי מתחיל במחיר כולל אגרת רישוי של 333,683 שקלים לרמת גימור "אימושן" הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' ומסך מגע צבעוני 8 אינץ' עם ממשק קארפליי ואנדרואיד הדגם הבכיר "אקסקלוסיב" מוסיף לחבילת האבזור העשירה גם ריפודי עור וחישוקי גלגלים בקוטר 20 אינץ' מתחיל ב- 368,193 שקלים. עצתנו? לא להתמהמה – כי יש עניין רב ברכב הזה.
למידע נוסף לחצו כאן>>>
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות