י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
משוכנע שנהרג

האלוף על חיסול מוחמד דף: "הישג מודיעיני ומבצעי יוצא דופן"

ראש האגף המדיני ביטחוני לשעבר אלוף (מיל') עמוס גלעד על ניסיון החיסול של מוחמד דף: "היה צריך לעשות את זה קודם"

האלוף על חיסול מוחמד דף: "הישג מודיעיני ומבצעי יוצא דופן"
ההרס באל-מוואסי צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בשבת תקפו מטוסי חיל האוויר בשטחי רצועת עזה, זאת כחלק מניסיון חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף. אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון וראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, הגיב על פרטי ניסיון החיסול.  

"היה צריך לעשות את זה קודם", הודה. "בהרבה מקרים הוא אכן נמלט באורח פלא מפגיעה. חלק מהמקרים, רה"מ מנע את הפגיעה בו בגלל שיקולים שהיום נראים מופרכים של תמיכה בחמאס, כל התפיסה הזו קרסה ואני מקווה, בכלל לא בטוח, שיום אחד היא תיבדק. הסיכול הזה הוא הישג מודיעיני ומבצעי יוצא דופן, גם התיאום הבין זרועי והמודיעין המדויק, והיכולת לשלב מודיעין עם פעילות מדויקת של חיל האוויר - יוצא מהכלל. העתיד תלוי במדיניות. האזנתי לנאום רה"מ, שהיה ארוך והוגש בצורה יפה מאוד, אך אין מדיניות. בהיעדר מדיניות הניצחון המוחלט הוא שאנחנו שוקעים בביצה בעזה". 

"במצב כזה לא תהיה עסקה"

בהמשך תהה: "מי ינהל את עזה? מה קורה ביו"ש? בלבנון? הוא לא נתן אף פתרון מעשי, הוא לא התווה שום כיוון אליו אנחנו הולכים. רה"מ מגיע לנאום בקונגרס, עדיף לתאם איתם מהלכים מול האיומים המצטברים מולנו. רה"מ לא הצביע על שום דרך לעשות את זה. צריך לציין את החטופות והחטופים.

אני חש שדף כן נקבר בין ההריסות. כל פעם שולחים את צוות המו"מ ואחר כך ראש הממשלה משרטט קווים אדומים שלא היו קודם, במצב כזה לא תהיה עסקה. צריכים להחזיר אותם. זה יעד אסטרטגי עליון. נתניהו מגדיר את זה כחלק ממס שפתיים". 

על ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, אמר אלוף (מיל') גלעד: "אנחנו בשלב מוקדם יחסית, מה שחשוב זו הפרצה הביטחונית שכל אדם אלים יכול לירות בנשיא ארה"ב או במועמד לנשיאות, כל השיח האלים ממש מטריד. בינתיים נראה שטראמפ מוביל. הקמפיין של ביידן ניזוק קשה מההופעה שלו ומזה שהוא מברך את זלנסקי כנשיא רוסיה. כל הבסיס לבחירות זה תמיד אמון". 

 

 

מוחמד דף עמוס גלעד רדיו 103FM מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד