י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
בושה

חיילות נדרשו להשאיר ציוד מאחור - והועמדו למשפט צבאי

לטענת החיילות, הן עזבו את המחנה בהוראת מפקדיהן, שהורו להן להתפנות ולהשאיר את כל הציוד כמות שהוא

חיילות נדרשו להשאיר ציוד מאחור - והועמדו למשפט צבאי
בסיס צבאי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תצפיתניות שפונו ממוצב צבאי בצפון שנפגע מירי נ"ט בתחילת המלחמה, הועמדו השבוע למשפט כיוון שהשאירו ציוד צבאי מאחוריהן כשנאלצו להתפנות מהמחנה. לטענת החיילות, הן עזבו את המחנה בהוראת מפקדיהן, ואלה הורו להן להתפנות ולהשאיר את כל הציוד כמות שהוא. 

מדובר בציוד צבאי דוגמת קסדות, שכפ"צים, קיטבגים וכן ציוד אישי רב. לפי הפרסום ב'הארץ', אחת החיילות שנשפטה הלינה על ההעמדה לדין וכן על כך שהצבא לא מפצה אותן על הציוד האישי שאבד בעת הפינוי ולאחריו.

אחר מהורי החיילות אמר כי הסגל הפיקודי בפלוגה ובגדוד נכנסו לתפקידם לאחר התקרית, ולדבריו הם שופטים את הבנות בלי לדעת בכלל מה היה.

מצה"ל נמסר בתגובה כי "כחלק מתהליך השלמת ציוד חסר, נדרש על פי פקודות צה"ל הבאה לדין משמעתי. כלל החיילות יצאו זכאיות, ולא נענשו או נדרשו לשלם פיצוי, מלבד מקרים פרטניים בודדים שחרגו מפקודות.

עוד נמסר מצה"ל, כי "לחיילי ומפקדי היחידה ניתנו הזדמנויות לנסוע בצורה בטוחה ומבוקרת לאסוף את ציודם האישי והצבאי אשר נותר בבסיס. כמו כן, איפשרו להם ועדיין מאפשרים להגיש בקשות להחזר. כל בקשה תיבחן בהתאם. מפקד הגדוד ערך שיח פיקודי עם המשרתות על מנת לחדד את כלל הנושאים וימשיך לטפל ביתר שאת באיכות ובחווית השירות".

צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד