י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
פיצול אישיות?

רשום כרפובליקני ותרם לדמוקרטים: זהו היורה בטראמפ

השירות החשאי חיסל את תומאס מת'יו קרוקס בן ה-20, זמן קצר לאחר שירה לעבר טראמפ ופצע אותו באוזן. היורה הוא גבר צעיר, תושב פנסילבניה, הרשום כרפובליקני אך תרם לדמוקרטים

רשום כרפובליקני ותרם לדמוקרטים: זהו היורה בטראמפ
בארה"ב מדווחים כי זהו היורה, תומאס מת'יו קרוקס צילום: רשתות חברתיות

ניסיון התנקשות דרמטי בנשיא ארה"ב לשעבר והמתמודד בהווה, דונלד טראמפ התרחש הלילה (בין שבת לראשון) בעצרת בחירות בבאטלר, פנסילבניה. אנשי השירות החשאי של ארה"ב עלו מיד לבמה, פינו אותו מהמקום כשהוא עם דם על פניו - ומנופף באגרופו לקול תשואות הקהל המבולבל.

יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון הצהיר שיזמנו אישים הקשורים לאבטחת המועמד לנשיאות דונלד טראמפ והבטיח חקירה מלאה בנדון.

ה-FBI אף ביקש את עזרת הציבור עם תמונות או סרטונים של הירי בזמן עצרת הבחירות שקיים טראמפ. ה-FBI מנסה לדלות פרטים על תומאס מת'יו קרוקס, בן ה-20 מפנסילבניה שירה בטראמפ אך פספס ופגע רק באוזן. באירוע נהרג אדם אחד ושני גברים נוספים נפצעו באורח קשה.

טראמפ בנמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי לאחר שחזר מבית החולים צילום: רשתות חברתיות

קרוקס הוא תושב העיר בת'אל פארק בפנסילבניה. מצד אחד, רישומים ציבוריים מצביעים על כך שהוא רשום כרפובליקני במדינת פנסילבניה. מנגד נמצאה תרומה על שמו, בסך 15 דולרים, לארגון ActBlue, שקשור למפלגה הדמוקרטית.

ג'ורג' ביוונס ממשטרת פנסילבניה, אמר במסיבת עיתונאים: "מספר קרובי משפחה של החשוד קיבלו הודעה. הגענו לנקודה בחקירה שהעדיפות היחידה והעליונה היא למצוא מניע לירי, ולבדוק אם היו אנשים נוספים מעורבים בירי".

שני סנאטורים רפובליקנים, ג'וש האולי וריק סקוט, קראו הבוקר לפתוח בחקירה של ניסיון ההתנקשות במסגרת הוועדה לביטחון המולדת של הסנאט, וסקוט אמר: "זה לחלוטין בלתי נסלח שלאדם מופרע שרצה להפוך למתנקש היה קו ישיר לנשיא לשעבר ולמועמד מוביל לנשיאות ארה"ב".

רגע חילוץ טראמפ מהבמה צילום: רשתות חברתיות

רשת NBC דיווחה כי ניסיון ההתנקשות, שבו החמוש ירה מספר יריות על הבמה מגג מחוץ למתחם הביטחוני של המקום, נראה כתוצאה של תקלה חמורה, אולי הגדולה ביותר מאז שהנשיא רונלד רייגן נורה ונפצע מחוץ לבית מלון בוושינגטון ב 1981. 

מומחי אבטחה אמרו שקשה, ואולי בלתי אפשרי, לחסל כל איום, במיוחד עם כלי נשק ארוכי טווח ואירועים חיצוניים. אבל חלק אמרו שאמצעי זהירות שגרתיים היו צריכים למנוע מהיורה להגיע לגג הסמוך.

דונלד טראמפ נסיון התנקשות בטראמפ פנסילבניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד