י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
ניסו להפחיד

החשוד המרכזי מת במעצר: פוענח רצח בן דודו של ראש עיר

שב"כ והמשטרה פענחו רצח שמטרתו הייתה להטיל מורא ופחד על ראש העיר הנבחר של מע'אר. ראש החולייה נמצא מת בתאו במהלך תקופת המעצר

החשוד המרכזי מת במעצר: פוענח רצח בן דודו של ראש עיר
רכב שנתפס במסגרת החקירה צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי במסגרת חקירה משותפת של שב"כ וימ"ר צפון במשטרת ישראל, נעצרו לפני כחודש עשרה תושבי ראמה, סאג'ור ובית ג'אן בחשד למעורבותם ברצח מטעם ארגון הפשיעה אבו לטיף.

בתאריך 9.3.2024, נרצח פטין קיזל, צעיר בן 33 תושב מע'אר, בן דודו של ראש עיריית מע'אר, שנבחר בבחירות המקומיות שבועיים קודם לכן. בחקירה עלה כי הנרצח לקח חלק מרכזי בקמפיין הבחירות ועמד בראשו, תוך שמוכר ציבורית כיד ימינו של ראש העיר הנבחר והיה מיועד לשמש כעוזרו האישי לאחר הבחירות.

נוכח החשד כי הרצח בוצע על מנת להטיל מורא על ראש העיר הנבחר ובמטרה להשפיע על פעילותו, תוך פגיעה בסדרי המשטר הדמוקרטי ובמוסדותיו, חקירת הפרשייה נוהלה על ידי שירות הביטחון הכללי בשילוב עם ימ"ר צפון במשטרת ישראל. 

פעילות המעצרים ותפיסת אמצעי הלחימה צילום: דוברות המשטרה

בחקירת העצורים מארגון אבו לטיף בשב"כ ובמשטרה עלה כי יום לאחר הבחירות לראשות עיריית מע'אר, בהן זכה ראש העיר החדש, נשדד רכב על ידי חוליה של חברי ארגון הפשיעה תוך כדי ביצוע ירי, על מנת שרכב זה ישמש בביצוע רצח המנוח בהמשך.

ביום הרצח, חוליית אנשי ארגון הפשיעה אבו לטיף ארבה למנוח בשני רכבים שונים באזור חדר הכושר בו התאמן בעיר מע'אר. משאותר המנוח על ידי תצפיתן ביציאתו מחדר הכושר, חוליית המתנקשים עקבה אחריו בנסיעתו בעיר ופתחה לעברו באש קטלנית אשר הביאה למותו. מיד לאחר הירי נמלטו חברי החוליה מהזירה, והעלו באש את הרכב אשר שימש אותם ברצח.

במסגרת החקירה בשב"כ ובמשטרה נתפסו 46 אמצעי לחימה, בהם רובי ציד, נשק M4, מטען וחומרי נפץ, תחמושת, טיל לאו, רימוני רסס, רימוני הלם, רחפנים ועוד.

החשודים ברצח שנעצרו במסגרת החקירה: כיואן עוידה, ראש החולייה שנמצא מת בתאו במהלך תקופת המעצר. חקירת נסיבות מותו מצויה בבדיקת הגורמים המוסמכים לכך. בנוסף, נעצר בחשד לרצח ביאן עוידה.

החשודים בסיוע למעשה, שנעצרו במסגרת הפרשה: כיאן אחמד - תצפיתן ונהג מילוט, אימן אברהים - נהג ברכב הרצח, יזן אברהים, גולן אברהים וענאן אברהים.

דברי סגן ניצב עוזי הדר, ימ"ר מחוז צפון צילום: דוברות המשטרה

היום 14.7.2024 בתום החקירה הגישה פרקליטות מחוז צפון את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בנצרת, במסגרתו יוחסו לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, הצתה, עבירות בנשק, סיוע לניסיון רצח, ושוד בנסיבות מחמירות.

גורם בכיר בשב"כ מסר: "שב"כ פועל וימשיך לפעול לשמירה על סדרי המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל בכל הכלים הנתונים לרשותו על פי חוק. באירועים בהם ארגוני פשע פועלים להטיל אימה ולפגוע בנבחרי ציבור על מנת לפגוע במוסדות המדינה, שב"כ יפעל  למצות את מלוא חומרת הדין עם מי שלקח חלק בכך".

רצח מע'אר הפשיעה בחברה הערבית משטרת ישראל שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד