כ"ב אב התשפ"ד
26.08.2024
שעות לאחר הירי

דונלד טראמפ מגיב: "הרגשתי את הכדור קורע את העור"

כשלוש שעות לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו, נשיא ארה"ב ה-45 דונלד טראמפ מגיב ומודה לאנשי השירות החשאי שהגנו עליו באותם רגעים דרמטיים

דונלד טראמפ מגיב: "הרגשתי את הכדור קורע את העור"
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מגיב לניסיון ההתנקשות בחייו בצהריי השבת במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה ואומר: "אני רוצה להודות לשירות החשאי של ארצות הברית, ולכל גורמי אכיפת החוק, על תגובתם המהירה על הירי שהתרחש זה עתה בבאטלר, פנסילבניה". 

"והכי חשוב, אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו של ההרוג בעצרת, וגם למשפחתו של אדם נוסף שנפצע קשה. זה מדהים שמעשה כזה יכול להתרחש בארצנו. בשלב זה לא ידוע דבר על היורה, שמת כעת". 

טראמפ נואם ונורה ליד אוזנו צילום: רשתות חברתיות

על מצבו הרפואי אמר טראמפ: "ירו בי בכדור שחדר את החלק העליון של אוזן ימין שלי. ידעתי מיד שמשהו לא בסדר בכך ששמעתי קול רחש, יריות, ומיד הרגשתי את הכדור קורע את העור. דימום רב התרחש, אז הבנתי מה קורה. אלוהים ברך את אמריקה!".

השירות החשאי פרסם הודעה הלילה בה נכתב: "במהלך עצרת הקמפיין של הנשיא לשעבר טראמפ בבאטלר, פנסילבניה, בערב ה-13 ביולי בשעה 18:15 בערך, חשוד ביורה ירה מספר יריות לעבר הבמה מעמדה מוגבהת מחוץ למקום העצרת.

טראמפ מובל החוצה מדמם ומנופף באגרוף לקהל צילום: רשתות חברתיות

אנשי השירות החשאי האמריקני נטרלו את היורה.  שנפטר כעת, השירות החשאי של ארצות הברית הגיב במהירות עם אמצעי הגנה והנשיא לשעבר נמצא בשלום וצופה אחד נהרג, שני צופים נפצעו באורח אנוש לשכת החקירה".

בתו היהודייה, אינווקה יעל טראמפ הגיבה לניסיון ההתנקשות באביה וכתבה: "תודה על האהבה והתפילות שלכם עבור אבי ועבור שאר הקורבנות של האלימות חסרת ההיגיון היום בבאטלר, פנסילבניה. אני אסירת תודה לשירות החשאי ולכל שאר קציני אכיפת החוק על פעולותיהם המהירות והנחישות היום. אני ממשיכה להתפלל למען המדינה שלנו. אני אוהב אותך אבא, היום ותמיד".

מוקדם יותר גינו את המעשה הנשיא ג'ו ביידן ונשיאים לשעבר בהם ברק אובמה וביל קלינטון, לצד סגנית הנשיא המככהן קמלה האריס.

יצוין כי היורה שזהותו עדיין לא ידועה חוסל ואדם נוסף שנכח בעצרת התמיכה במתמודד הרפובליקני - נהרג. לפי דיווח ב-ABC: היורה שכב על גג כ-200 מטרים ממקום נאומו של טראמפ וירה מנשק מסוג AR15

דונלד טראמפ ניסיון התנקשות ניסיון ההתנקשות בטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד