י"ט אב התשפ"ד
23.08.2024
מלבים את השנאה

קיבל תשלום? המפגין ה"חרדי" אכל טריפות במקדונלדס

מפגין אנטי ישראלי לבוש כחרדי לקח הפסקה מההפגנות נגד ישראל בוושינגטון, נכנס לסניף מקדונלדס ואכל במקום. גולשים רבים טענו כי האיש כמעט בוודאות לא-יהודי. הם גורמים לכך שנראה כי יהודים חרדים מתנגדים לקיומה של ישראל

קיבל תשלום? המפגין ה"חרדי" אכל טריפות במקדונלדס
מפגין אנטי ישראלי בלבוש יהודי צילום: באדיבות המצלם

מפגין אנטי ישראלי לבוש כיהודי חרדי, נראה ליד וושינגטון הבירה, אוכל ללא בושה במסעדת מקדונלדס. מה שהפך את הסצנה למטרידה ומוזרה יותר, האיש לבש לבוש "חרדי" מלא, כולל כיפה גדולה ומעין טלית (צעיף) מעל חולצתו עם כפיה, שכלל גם דגל פלסטין.

התיעוד פורסם ברשתות החברתיות, גולשים רבים ציינו כי האיש לקח הפסקה ממחאה אנטי-ישראלית סמוכה בסוף השבוע. 

גולשים רבים טענו כי האיש כמעט בוודאות לא-יהודי, זהו סיפור משמעותי ביותר, שכן הוא מדגיש את העובדה שלא-יהודים מתחזים למפגינים 'חרדים' אנטי-ישראלים, פרו-פלסטינים, המנסים להאיר באור שלילי יהודים חרדים ולסכסך.

לטענת הגולשים יתכן שמשלמים לשחקנים האלה כדי להתחפש ליהודים, או אולי הם פשוט מנסים לעורר מהומות. כך או כך, הם יוצרים איום הן על יהודים חרדים והן על יהודים שאינם חרדים, וגורמים לכך שנראה כי יהודים חרדים מתנגדים לקיומה של ישראל.

הרב אלחנן פופקו, רב במנהטן, סיפר כי ב-2015 הוא תיעד בניו יורק מקסיקנים מחופשים ליהודים שעמדו בהפגנה נגד ישראל עם שלטים נגד ממשלת ישראל, ולאחר בירור התגלה כי הם לא יהודים שקיבלו כסף בשביל זה.

דיוויד מאי, אנליסט וכלכלן במכון FDD בוושינגטון, המתמקד בביטחון לאומי ומדיניות חוץ, פרסם בחשבון ה-X שלו תמונה של אותו אחד שנצפה אוכל במקדונלדס, וכתב: "ראיתי אותו לבוש כיהודי מחוץ לבית הלבן בחודש שעבר, ליד אירוע תפילה נוצרי, לבוש בלבוש אנטי-ישראלי".

ארצות הברית מקדולנדס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד