י"ח אב התשפ"ד
22.08.2024
חיות של תורה

ראש ישיבת מרכז הרב נפרד מהגר"י דרעי זצ"ל: "מסר עצמו לטובת הכלל"

הגאון רבי יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב על ידידו הגר"י דרעי זצ"ל: "איזה מאור פנים היה לו כששמע את הנבחנים ברבנות הראשית לישראל ששופעים דברי תורה וענייני הלכה כשהופיעו לפניו, לא היה מאושר ממנו בשעה זו".

ראש ישיבת מרכז הרב נפרד מהגר"י דרעי זצ"ל: "מסר עצמו לטובת הכלל"
הגר"י דרעי זצ"ל עם יבלחט"א הגר"י שפירא צילום: באדיבות המצלם

ר' יהודה אתה יודוך אחיך. וינועו אמות הסיפים מקול הקורא הרב דרעי נלב"ע. אבל גדול מאוד על הסתלקותו של ידידנו היקר הגאון הגדול רבי יהודה דרעי זצ"ל, שנים רבות נשא על כתפיו יחד עם חביריו את משא הרבנות בישראל, בחכמה, בתבונה ובדעת, נשיאה בעול כפשוטו. תמיד חקר ודרש ולא מתוך מבט חיצוני ושטחי. ידע את כל ההשלכות שיש לכל החלטה ברבנות, הן בבאר שבע והן ברבנות הראשית לישראל, עמוד הימני.

לדבריו של הגאון הרב יהודה זצ"ל היו צריכים אוזן קשבת, והליכותיו ברבנות היו בעומק ההבנה, בהסתכלות עמוקה, כדרכו בקודש גם בלימוד התורה שראה בהם מקשה אחת המחוברת אחת לשניה. עבודת הקודש ברבנות לא הייתה אצלו כתפקיד בעלמא, אלא כסוגיא עמוקה בש"ס שהקשה ותירץ, ירד לעומקה ועלה במעלותיה. וכדברי חז"ל על יהודה, בני יהודה דגלו מסכתא נתקיימה תורתן בידן.

הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל השקיע את כל כשרונתיו בתורה ובהנהגה, ראה ראינו כי היה ה' עמו, שהלכה כמותו. איזו שמחה אמיתית הייתה לו בלימודו, בשיעוריו, מתיקות של תורה, חיות של תורה. הנאתו מדברי תורה, מפסקים שכתב ומחידושיו הגדולים, הם הם היו אצלו בבחינת אבר מן החי ולא סתם אמירה בעלמא. ולא רק בתורה דיליה. איזה מאור פנים היה לו כששמע את הנבחנים ברבנות הראשית לישראל ששופעים דברי תורה וענייני הלכה כשהופיעו לפניו, לא היה מאושר ממנו בשעה זו. 

זכינו גם בישיבתנו הק' מרכז הרב ליהנות מדברי תורתו בשיעורים בשעות לילה שבמשמר הקדושים. וכך גם בשיחות לזמנים מסוימים ובמאורעות מיוחדים, תמיד בחן, ברעיונות נפלאים. 

הגאון ר' יהודה זצ"ל ידע את מצבו אולם במסירותו העצומה לטובת הכלל, לטובת הציבור, ביטל את ענייניו האישיים, כולם לטובת עם ישראל. ומי פילל ומי מילל שכך יסתלק מאתנו ידידינו הגדול לעולם שכולו טוב, להמליץ טוב על משפחתו היקרה, על כל אחינו בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה, על החיילים היקרים, על לומדי התורה ועל כל כלל ישראל.

הרב יהודה דרעי הרב יעקב שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד