י"ח אב התשפ"ד
22.08.2024
"צו השעה"

החטופה שחזרה: "רק עסקה תחזיר את כולם"

משפחות החטופים והמוני ישראלים ב'כיכר החטופים': ״הניצחון היחיד והמוחלט יהיה רק כשכל החטופים יהיו בבית״

החטופה שחזרה: "רק עסקה תחזיר את כולם"
תמונות החטופים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הערב (מוצ"ש), כשעסקת נתניהו מונחת על השולחן - שורדי שבי, משפחות חטופים והמוני ישראלים הגיעו לכיכר החטופים לתמוך ולקרוא לראש הממשלה לאשר את העסקה שתחזיר את 120 החטופים.

גבריאלה ליימברג, שחזרה משבי החמאס בעסקה הקודמת עלתה לבמה יחד עם אחיה פרננדו מרמן שחולץ מהשבי ועם אחייניתה מעיין סיגל קורן (בתה של שורדת השבי קלרה מרמן).

גבריאלה אמרה: ״תודה רבה שהייתם פה כשאני הייתי שם, 53 ימים בגיהינום. 53 ימים הייתי בתוך מימד זמן שקשה להסביר, שקשה להבין, הדקות והשעות בו נמתחות לתוך נצח וריק. כשחוסר וודאות ואימה מלווים כל נשימה.

"לאחר כמה ימים מהשחרור, הצטרפתי למאבק להחזיר את האהובים שלי ואת כל החטופים. הרגשתי שאין לי ברירה, למרות כל מה שעברתי והכוחות הדלים שלי. הבנתי שאם אני חזרתי בעסקה אני צריכה לעשות הכל כדי שכל החטופים האחרים יחזרו גם הם בעסקה״.

עוד הוסיפה ליימברג: ״76 ימים לאחר מכן, באמצע הלילה, קיבלתי שיחת טלפון: ״בשורות טובות, פרננדו ולואיס, בידינו!״. חילוץ הרואי של כוחות הביטחון החזיר אותם הביתה אלינו.

"חשוב לציין ישנם כעת 7 חטופים שחזרו במבצעי חילוץ. יחד עם זאת, נשארו בעזה 120 חטופים. שאף אחד לא יעיז להשלות את עצמו, אי אפשר להחזיר את כולם בפעולות חילוץ. רק עסקה תחזיר את כולם. זה צו השעה. יש עסקה על השולחן. אני פה כדי לוודא שהעסקה הזו תצא לפועל. אני פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו: זה בידיים שלך. אל תיתן לשום שיקול פוליטי לגבור על ערך החיים.

"תעשה את הדבר המוסרי, תעשה את הדבר הכי חשוב שיש לעשות עכשיו: תחזיר את החטופים שבחיים לשיקום והחללים לקבורה ראויה באדמת מדינת ישראל. עכשיו".

אילן דלאל, אביו של גיא גלבוע דלאל: ״לפני יותר מ-9 חודשים יצאו למסיבה ארבעה חברים, שניים מהם נרצחו באכזריות ושניים עדיין מוחזקים במנהרות החמאס. יותר מדי זמן. כל יום בשבי הוא נצח עבורם.

"אנחנו בזמן של תקווה עכשיו. יש אפשרות ממשית למתווה שיחזיר את החטופים ואנחנו דורשים שתהיה עסקה אחראית כלפי החטופים ומשפחות החטופים ועם ישראל. אנחנו דורשים עסקה אחראית שלא תשאיר אף אחד מאחור, כולם כולל כולם חייבים לחזור הביתה. הנצחון היחיד והמוחלט יהיה רק כשכל החטופים יהיו בבית".

מוריסיו שניידר, דודה של שירי ביבס: ״אני רוצה שביבי נתניהו יראה מה הולך פה, גם נתניהו צריך להרגיש את זה. אם אתם מרגישים מה שאנחנו מרגישים - תעשו משהו. אם אתם לא עושים כלום זה אומר שאתם לא מרגישים את מה שאנחנו מרגישים. 

"יהיו עוד ימים לגמור את חמאס בצורה אחרת. אנחנו רוצים את יקירנו בחזרה. איבדתי את אחותי ואני לא רוצה להגיד שאיבדתי עוד ארבעה״.

ד״ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים והרופאה שקלטה את הילדים שחזרו מהשבי: ״אני בטוחה שרבים מכם יזדהו עם התחושה שאנשים שאינני מכירה, שמעולם לא פגשתי, הפכו להיות לי יקרים וחשובים כאילו היו בני משפחתי. סבא מונדר, אבא דוד, הילדים אריאל, וכפיר, ירדן ושירי, ועוד ועוד אנשים. עם שמות. וחיים, ומשפחה. יש לנו בשניידר מחלקה שלמה שעומדת ריקה ומחכה לשובם הביתה.

"הערב אני כאן כדי לבקש ולקוות שכל ילד וילדה בישראל יזכו לחזור חיים רגילים. שכל ילד וילדה שמחכים לקרוביהם שחטופים יהיו בקרוב מאד שוב בזרועותיהם. כי כל דקה בשבי, היא דקה שמסכנת את חייהם, ומונעת את תחילתו של תהליך השיקום, ההבראה, והחזרה לחיים, שלהם, ושל כולנו״.

החטופים הישראלים ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד