ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
השיחות יתקיימו כרגיל?

ההערכות בישראל: זה מה שיעלה בגורל עסקת החטופים בעקבות ניסיון החיסול

לפני שנודע על ניסיון החיסול של מוחמד דף, ראש המוסד ברנע היה צפוי לצאת לקטר להמשך המשא ומתן לעסקת חטופים. כעת בישראל מעריכים: המו"מ לעסדת חטופים ייעצר בשל ניסיון החיסול

ההערכות בישראל: זה מה שיעלה בגורל עסקת החטופים בעקבות ניסיון החיסול
נתניהו ודדי ברנע צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש המוסד דדי ברנע צפוי היה לצאת במהלך השבוע לקטר להמשך שיחות המשא ומתן לעסקת חטופים. הפגישות נקבעו עוד לפני ניסיון ההתנקשות בדף - וכעת בישראל לא ברור האם בכל זאת יתקיימו. 

לפי דיווח "ווינט", בישראל מעריכים כי בעקבות הפעולה ייעצר המשא ומתן לעסקה לפחות בטווח המיידי. מנגד, גורמי ביטחון בכירים מעריכים כי ניסיון החיסול של דף לא ישפיע על עסקת החטופים.

ההערכה במערכת הביטחון היא ש"אם בכלל, זה יהיה עיכוב טקטי קצר ולא שבירת כלים. הלחץ של חיסול בכירים הוא משמעותי לטובת דחיקתם להפסקת אש". לפי ההערכתם, המגעים יתחדשו תוך ימים ספורים.

במקביל, ראש האופוזיציה יאיר לפיד השתתף בצעדת משפחות החטופים, ואמר כי "אנחנו צועדים פה בדרך לירושלים כדי שיהיה ברור שגם אם חיסלו את מוחמד דף - זה לא אומר שמותר לחסל את עסקת החטופים". 

לדבריו, "את העסקה צריך לעשות עכשיו בשביל הילד של עינב ובשביל כל הילדים של האנשים שנמצאים פה מאחורינו. אנחנו צריכים עסקת חטופים עכשיו".

מוחמד דף עסקת חטופים דוד ברנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד