ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"אופטימיות זהירה"

לא רק מוחמד דף: גוברים הדיווחים - זה הבכיר המבוקש שחוסל בתקיפת חיל האוויר

ראש הזרוע הצבאית בחמאס, מוחמד דף, לא היה יעד התקיפה היחיד סמוך לאוהלי העקורים באל-מוואסי שבחאן יונס | צה"ל אישר כי יעד מרכזי נוסף היה מפקד חטיבת חאן יונס ראפע סלאמה, ולפי דיווח ברשת אל-חדת' הסעודית סלאמה נהרג בתקיפה

לא רק מוחמד דף: גוברים הדיווחים - זה הבכיר המבוקש שחוסל בתקיפת חיל האוויר
מטוס קרב צילום: Ofer Zidon/Flash90

לצד החוסר הוודאות לחיסולו של רב המרצחים מוחמד דף בפעולה שביצעה חיל האוויר סמוך לאוהלי העקורים באל-מוואסי שבחאן יונס, צה"ל אישר כי יעד מרכזי נוסף היה מפקד חטיבת חאן יונס ראפע סלאמה, ולפי דיווח ברשת אל-חדת' הסעודית סלאמה נהרג בתקיפה. בצה"ל, בכל מקרה, עדיין מחכים לתוצאות התקיפה - אף שיש אופטימיות זהירה שהשניים אכן חוסלו. 

סלאמה לא לחינם מוגדר ע"י כוחות הביטחון בישראל כיעד מרכזי. האיש היה אחראי על פי ישראל לתכנון וביצוע מספר פיגועים - והיה אף מעורב בחטיפתו והחזקתו בשבי של גלעד שליט ב-2006. הוא היה אחראי בין היתר גם לתכנון פיגוע ההתאבדות במוצב אורחן בשנת 2005 ופיגועים נוספים שיצאו מחאן יונס.

ynetמוחמד דף (משמאל) ועוזרו סלאמהצילום: ynet

ב- ynet הסבירו כי סלאמה הוא בן למשפחת מחבלים שכבר חוסלו ונהרגו בפעילות צה"ל - בהם אימו, שנורתה בשעה שסייעה לבנה להימלט מהכוחות. דודו, שחוסל גם הוא, היה חבר הלשכה המדינית של חמאס במלחמה הנוכחית ומקורב ליחיא סינוואר. גם סלאמה, כמו דף, שרד מספר ניסיונות חיסול לאורך השנים. 

עד כמה סלאמה היה יעד משמעותי לצה"ל? בכרוזים שהפיץ צה"ל בחודש דצמבר הוצעו סכומי כסף של מאות אלפי דולרים למביא מידע שיוביל ללכידתו של מח"ט חאן יונס המדובר ראפע סלאמה. היום כאמור, מתגברים הסיכויים שצה"ל סגר עימו חשבון אולי גם לצידו של דף. נמתין ונראה.

מוחמד דף התנקשות חיסול ממוקד עזה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד