ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
האם נסיון החיסול הצליח?

בחמאס חושדים כי משת"פים מסרו מידע מדויק על מיקום מוחמד דף

ישראל עצרה בכירי חמאס מהדרג השני והשלישי והשיגה מהם מידע על מוחמד דף. "ישראל השיגה מידע מגורמים שחקרה על תנועות מנהיגי חמאס בין רפיח לעזה", נכתב בדיווח סעודי

בחמאס חושדים כי משת"פים מסרו מידע מדויק על מיקום מוחמד דף
מוחמד דף צילום: רשתות חברתיות

שעות אחרי התקיפה הדרמטית של צה"ל באזור אל-מוואסי ליד חאן יונס, שם שהה ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף ומח"ט חאן יונס ראפע סלאמה, בצה"ל עדיין לא אישרו כי דף חוסל.

רשת "אל-חדת'" הסעודית דיווחה היום כי בחמאס מתחקרים "פריצה פנימית גדולה" שעומדת מאחורי התקיפה. על פי הדיווח, דף וסלאמה, ששרדו בעבר שניהם ניסיונות חיסול ישראליים, עברו יותר מפעם אחת בשבועות האחרונים, יחד עם בכירים נוספים, ממקום למקום כדי למנוע מעקב שלהם על ידי ישראל.

זירת החיסול של מוחמד דף צילום: רשתות חברתיות

באל-חדת' דווח כי בנוגע לחשש של חמאס על הדלפות, שמתוחקר כעת, מדובר ככל הנראה במשתפי פעולה שעקבו אחרי בכירי חמאס וידעו במדויק היכן הם. עוד דווח, כי ישראל עצרה בכירי חמאס מהדרג השני והשלישי והשיגה מהם מידע. "ישראל השיגה מידע מגורמים שחקרה על תנועות מנהיגי חמאס בין רפיח לעזה", נכתב בדיווח הסעודי.

בווינט דווח, כי החיסול, אושר הלילה אחרי שהגיע מודיעין סופי על כך שדף עלה מהמנהרות אל הקרקע, ונוצרה הזדמנות נדירה לחסלו. המודיעין המדויק נשען על יכולות מעקב והאזנה טכנולוגיים אך גם על מעקב אנושי בשטח שהוביל להצלבות ולאישור הסופי שדף נמצא באתר שהותקף, בין חושות, סככות ועצי דקל. אותו מידע על המיקום של דף וסלאמה הגיע מיחידה מיוחדת משולבת של אמ"ן ושב"כ, העוסקת באיסוף מודיעין על מטרות בכירות בחמאס ועל מיקום החטופים ברצועה.

בחמאס מתעקשים שההרוגים הם אזרחים ולא מחבלים, ובכיר ארגון הטרור סאמי אבו-זוהרי אמר לרויטרס כי מדובר ב"הסלמה חמורה של מלחמת רצח העם שנתמכת בגיבוי אמריקני ובשתיקת העולם".

שני גורמי ביטחון ישראלים אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' כי התקיפה בוצעה באזור מגודר שהיה בשליטת חמאס, ולא במקום עם אוהלים עם עקורים, וכי רוב ההרוגים היו חמושים, כולל אנשים שהופקדו לשמור על דף וסלאמה. 

חמאס הכחיש על הטענות של ישראל שהתקיפה כוונה למוחמד דף. "הטענות הכוזבות הללו הן רק כדי לכסות את היקף הטבח הנורא", כתבו בארגון.

ישראל עשתה ניסיונות רבים להרוג את דף מאז 2002, ואילצה אותו לעבור בין בתים רוב הזמן. ב'וול סטריט ג'ורנל' דווח כי מעטים מהאנשים בתוך חמאס שפגשו את דף, שנשאר בצל בשני העשורים האחרונים, כשהוא חושש מחיסול ישראלי.

 

 

מוחמד דף חמאס מלחמת חרבות ברזל ראפע סלאמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד