י"ח אב התשפ"ד
22.08.2024
חיסול הרמטכ"ל

כך התבצעה התקיפה: פצצה חודרת בונקרים וחגורת אש | הסיבה שהוחלט להרוס את הבניין

הערכה בישראל שבמתחם היה חלק תת קרקעי או דרך שמובילה למתחם תת קרקעי, ולכן גם אם דף הצליח לברוח מהבניין לכיוון תת הקרקע יתכן ונהרג מתחת לפני הקרקע | פרטים חדשים על החיסול המהדהד בתום מרדף שנמשך שנים

כך התבצעה התקיפה: פצצה חודרת בונקרים וחגורת אש | הסיבה שהוחלט להרוס את הבניין
זירת התקיפה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

התקיפה שככל הנראה חיסלה היום את בכיר חמאס מוחמד דף וסגנו, התבצעה במספר שלבים. השלב הראשון היה פגיעה בבניין בחלק שבו הוא שהה. הפגיעה השנייה הייתה של טיל שהרס את כל הבניין. הפגיעה השלישית הידקה חגורת אש מסביב לכל האזור כדי למנוע מכוחות להגיע ולעזור לו.  החלק הרביעי היה פגיעה בטיל חודר בונקרים שפגע בתת-קרקע, כך דווח ב-Ynet.

הערכה בישראל שבמתחם היה חלק תת קרקעי או דרך שמובילה למתחם תת קרקעי, ולכן גם אם דף הצליח לברוח מהבניין לכיוון תת הקרקע יתכן ונהרג מתחת לפני הקרקע. אחת הסיבות שהוחלט להרוס את הבניין לפני שפוגעים בתת קרקע היא כי אז יותר קל לפצצה להגיע לתת קרקע כאשר הבניין משוטח.

לגבי תוצאות המבצע, אין ודאות שדף אכן חוסל. המודיעין מעריך ברמה של 100% שדף היה שם. האם נפגע? כנראה שכן. האם מת או נפצע, אין לישראל את המידע הסופי שהוא אכן חוסל.

עוד דווח, כי בישראל הדגישו כי האמריקנים לא עודכנו מראש במבצע החיסול של דף. לדברי הגורמים, זה מגביר את הלחץ גם על נסראללה שלוחץ על חמאס ואיראן להגיע לעסקת חטופים - בגלל הבעיות הפנימיות שלו – כי הוא לא רוצה לחזור ליישום החלטה 1701. חיזבאללה בנה את מרכז הכובד שלו בדרום לבנון, האנשים שלו מפחדים לחזור ונסראללה רוצה לסיים את המלחמה.

 

מלחמת חרבות ברזל מוחמד דף חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד