י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סיכום חדשות השבת

חיסול דרמטי בעזה; מתקפה של ארדואן על ישראל

כוחות הביטחון ניסו לחסל את מוחמד דף ואת מח"ט חאן יונס בתקיפה בדרום הרצועה | אזעקות הופעלו באזור אילת. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות אוויריות | ארגנטינה הודיעה באופן רשמי על הכרתה בחמאס כארגון טרור | סיכום חדשות השבת

חיסול דרמטי בעזה; מתקפה של ארדואן על ישראל
פעילות לוחמי צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת:

● כוחות הביטחון ניסו לחסל את מוחמד דף ואת מח"ט חאן יונס בתקיפה בדרום הרצועה. בישראל אופטימיים וסבורים כי השניים אכן חוסלו. בצה"ל אמרו כי השניים "היו במתחם מחבלים מגודר, ולא במתחם אוהלי העקורים הסמוך".

● ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי חמאס מתחקר "פריצה פנימית גדולה" שקדמה לתקיפה בחאן יונס בה לפי הערכות חוסל מוחמד דף. במקביל, ראש הממשלה נתניהו הודיע כי יכנס הערב מסיבת עיתונאים.

● דובר צה"ל עידכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו את חסאם מנסור, ראש מחלקה במנגנון ביטחון הפנים של חמאס, ממנהלי אגודת "אל-חיר" שמעבירה כספים לארגוני טרור.

● אזעקות הופעלו באזור אילת באזור השעה 03:08. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן לשטח הארץ.

● שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בה "הדגיש את החשיבות להמשיך את הפעילות הממוקדת נגד מפקדי החמאס, והנחה להגביר את הכוננות המבצעית בכל גזרות הלחימה".

● נשיא טורקיה רגי'פ טאיפ ארדואן: "כל עוד ישראל תנסה להשיג את ביטחונה באמצעות כיבוש אדמות, אף מדינה באזור, כולל טורקיה, לא תרגיש בטוחה".

● כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה במרחב רפיח. ביממה האחרונה, במהלך פשיטות במרחב, השמידו הלוחמים מספר פירים וחיסלו מספר מחבלים. כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל זיהו חולייה של שלושה מחבלים שביצעו ירי RPG לעבר הכוחות, תוך זמן קצר הכוחות הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את החוליה בסמוך לפיר.

● במהלך השבת נשמעו אזעקות ביישובים בצפון. בתים ביישוב מרגליות ספגו פגיעה בעקבות הירי מלבנון, ופרצה שריפה במקום. בלבנון דיווחו על תקיפות בכמה יישובים בדרום המדינה, בהם עיתא א-שעב, מרכבא ורב ת'לאת'ין.

● ארגנטינה הודיעה באופן רשמי על הכרתה בחמאס כארגון טרור: "אנחנו מחוייבים להכרה חד-משמעית בטרוריסטים על מה שהינם, זו הפעם הראשונה שיש רצון פוליטי לעשות זאת".

סיכום חדשות השבת מוחמד דף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}