ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
במסיבת עיתונאים

נתניהו: "עדיין אין ודאות מוחלטת שדף חוסל, נגיע לכל צמרת החמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב אחרי ניסיון החיסול של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף. נתניהו הבהיר כי אין ודאות שהוא חוסל , "אבל כך או כך נגיע לכל צמרת חמאס". נתניהו הוסיף: "אנחנו מזהים סדקים ברורים בחמאס, אנחנו מזהים שינוי וחולשה"

נתניהו: "עדיין אין ודאות מוחלטת שדף חוסל, נגיע לכל צמרת החמאס"
ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים ברקע ניסיון החיסול של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף ואמר: "מדינת ישראל באמצעות צה"ל והשב"כ תקפה היום בעזה במטרה לסכל את מוחמד דף ואת סגנו רפא סאלמה".

נתניהו הבהיר: "עדיין אין ודאות מחלטת שהשניים סוכלו אבל אני רוצה להבטיח לכם שכך או כך נגיע לכל צמרת החמאס. דף הוא רב מרצחים, רמטכ"ל חמאס, מס' 2 בשרשרת הפיקוד. הוא המתכנן והמוביל של טבח 7/10 ופיגועים רבים נוספים. ידיו מגואלות בדם של ישראלים רבים.

מסיבת העיתונאים המלאה של ראש הממשלה נתניהו צילום: לע"מ

אמש בחצות כשראש השב"כ הציג בפני את פרטי המבצע, רציתי לדעת שלושה דברים. קודם כל שעל פי המודיעין אין בסביבתם חטופים, שנית רציתי לדעת את היקף הנזק האגבי ושלוש, ביקשתי לדעת את סוג החימושים וכשקיבלתי תשובות שהניחו את דעתי נתתי ברכתי לפעולה".

עוד אמר ראש הממשלה: "בראשית המערכה קבעתי כלל. מרצחי החמאס הם בני מוות. מהראשון עד האחרון. נמצה איתם את הדין".

נתניהו הבהיר: "חיסול בכירי החמאס מקדם השגת כל מטרותינו, גם חיסול החמאס, שחרור חטופינו, גם הסרת האיום העתידי וגם ביחס שלנו לזירות אחרות, כי הוא שולח מסר מרתיע לכל שלוחי איראן, ואיראן עצמה".

לדבריו, "מאז ה-7/10 ישראל ניצבת בפני איום קיומי. לא רק איום גרעין האיראני, זה ודאי קיים ואנחנו נחושים לעשות הכל למנוע מאיראן, אבל גם איום נוסף - איראן מבקשת לחנוק אותנו בטבעת חנק של טרור ואש טילים מאיראן, חזיבאללה, חמאס החות'ים, המליציות בסוריה ובעירק ומעוד זירות. הניצחון העל החמאס הוא תנאי ראשון והכרחי לניצחון על כל הציר של איראן, כל ציר הרשע לכן אסור לנו לוותר על הניצחון".

בהמשך ההצהרה הוסיף נתניהו: "רבים שואלים אז מתי תסתיים המלחמה הזאת. והתשובה שלי ברורה וחד משמעית, היא תסתיים רק כשנשיג את כל מטרות המלחמה לא רגע אחד לפני כן. ניצחון איננה מילה ריקה מתוכן, הניצחון יושג כשנחסל את היכולות השלטוניות וצבאיות של חמאס, נחזיר את חטופינו הביתה, נבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל ונחזיר תושבים בצפון ובדרום בבטחה לבתיהם.

זהו הניצחון המוחלט, הניצחון שיחזיר את ההרתעה הישראלית ויבהירו לכל אויבינו שמחיר הפגיעה בנו בלתי נסבל עבורם. בשבועות אחרונים מזהים סדקים ברורים בחמאס. תחת עצמת המהלומות שאנחנו מנחיתים עליו אנחנו רואים שינויים. רואים חולשה. גם המבצע של היום תורם לזה, יהיו אשר יהיו תוצאותיו. מפקדי החמאס מסתתרים במחילות, מנותקים מכוחותיהם בשטח. האוכלוסייה העזתית מבינה את גודל האסון שחמאס המיט עליהם, שרבים מהם תמכו בה".

על המגעים לעסקת חטופים אמר: "אני לא זז מ"מ מהמתווה עליו בירך הנשיא בידן. לא מוסיף תנאים ולא גורע, אבל גם לא נותנן לחמאס לזוז מ"מ ממנו. חמאס ביקש 29 שינויים במתווה ואמרתי לצוות המו"מ ולאמריקנים אפילו לא שינוי אחד".

במענה לשאלות עיתונאים הודה נתניהו מודה שהאמריקנים לא עודכנו בניסיון החיסול ואמר: "למה שנסתכן שמשהו ידלוף החוצה?".

נתניהו התייחס לדרישת שר הביטחון להקמת ועדת חקירה ממלכתית ואמר: "אני תומך בוועדת חקירה ממלכתית בסוף המלחמה". על האפשרות שיפטר את גלנט אמר: "אני לא מפטר שרים, כל עוד יש אמון אפשר להמשיך לעבוד ביחד".

 

 

 

בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים מוחמד דף מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד