ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כתב אישום אפשרי

בית הדין בהאג יפרסם חוות דעת על המצב ביהודה ושומרון

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יפרסם חוות דעת המייעצת בנוגע למדיניות ישראל בשטחים. בישראל סירבו לשתף פעולה עם ההליך, בניגוד לתביעה נגד ישראל על "רצח העם בעזה". את המהלך הובילה הרשות הפלסטינית

בית הדין בהאג יפרסם חוות דעת על המצב ביהודה ושומרון
פעילות כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון צילום: דובר צה"ל

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יפרסם ביום שישי הקרוב, את חוות הדעת המייעצת שלו בעניין המדיניות ושיטות העבודה של ישראל בשטחים, כולל במזרח ירושלים.

את חוות הדעת יקריא נשיא בית הדין השופט הלבנוני נוואף סלאם, חוות הדעת התבקשה על ידי עצרת האו"ם, במהלך שהובילה הרשות הפלסטינית. ישראל לא לקחה חלק בהליך בניגוד לדיונים שנערכו בנוגע להאשמות דרום אפריקה כי ישראל "מבצעת רצח עם" בעזה. 

בית הדין יכול לקבוע שהתנהלות ישראל ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים היא בגדר הפרת אמנת ז'נבה. בית הדין לצדק עוסק במדינות ולא באישים, ולכן בהחלטתו לא ידובר באחריות אישית, כך דווח בכאן חדשות. מנגד, הוא יכול לקרוא למדינות להעמיד לדין בכירים מישראל על הפרות זכויות אדם ואף לקרוא לבית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור ולהגיש כתבי אישום נגד אישים.

לאחר דיון שהתקיים בנושא בפברואר האחרון, לשכת ראש הממשלה נתניהו התייחסה לדיון, ומסרה כי "ישראל לא מכירה בלגיטימיות הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין 'חוקיות הכיבוש', מהלך שנועד לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיומיים".

 

בית הדין בהאג ראש הממשלה נתניהו הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד