י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתאפיינת בחום

נתונים עגומים: 31 נפטרים מקדחת הנילוס

המחלה לא פוגעת רק בבני אדם, אלא גם בעופות - כמו עורבים. לאחרונה התקבלו דיווחים רבים על בעלי כנף שמתנהגים באופן מוזר, חלקם מתו לאחר מכן

נתונים עגומים: 31 נפטרים מקדחת הנילוס
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות מעדכן כי עד כה דווח על 31 נפטרים מקדחת מערב הנילוס. 

לפי נתוני משרד הבריאות מעל 300 בני אדם נדבקו בישראל בנגיף קדחת מערב הנילוס, מהם 15 נפטרו. אבל המחלה לא פוגעת רק בבני אדם, אלא גם בעופות - כמו עורבים.

לאחרונה התקבלו דיווחים רבים על בעלי כנף שמתנהגים באופן מוזר, חלקם מתו לאחר מכן. יש להדגיש כי ציפורים לא יכולות להעביר את המחלה, אלא רק יתושות.

ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים.

חשוב לציין כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

קדחת מערב הנילוס היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף קדחת מערב הנילוס. המחלה מתאפיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים ועוד, וסיבוכים נדירים אפשריים שלה הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים אף מוות. 

על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.

משרד הבריאות קדחת הנילוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}