ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אחרי ארבעה חודשים

נחנך מצפה לזכר הלוחם נריה בלטה הי"ד

ארבעה חודשים אחרי שנפל, נחנך בשבי שומרון מצפה לזכר הלוחם נריה בלטה הי"ד בן הישוב, לוחם סיירת גבעתי. הסרת הלוט הייתה במעמד חברי כנסת, תושבי היישוב, משפחת בלטה המורחבת וראש מועצת שומרון

נחנך מצפה לזכר הלוחם נריה בלטה הי"ד
נריה בלטה הי"ד צילום: דובר צה"ל

ארבעה חודשים לאחר שנפל, נחנך ביישוב שבי שומרון מצפה לזכר בן הישוב, לוחם סיירת גבעתי סמ"ר נריה בלטה הי"ד שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, בט"ו באדר א' התשפ"ד. 

אירוע הסרת הלוט למצפה נריה היה במעמד ראש מועצת שומרון יוסי דגן, וחברי הכנסת משה סלומון, פנינה תמנו שטה ולימור סון הר-מלך, ההורים רחמים ובת שבע, ומשפחת בלטה המורחבת.

מצפה נריה בלטה, אשר נבנה בעלות כוללת של כ-100 אלף ש"ח, נבנה ע"י החברים של נריה מהישוב שבי שומרון וביוזמתם. המצפה צופה על נוף מפעים של נחל שכם וממוקם בכניסה של הישוב. 

רחמים, אביו של נריה הי"ד אמר: "אני מתפלל שהקב"ה ינחם אותנו ונשמיד את האויבים ושנתרחב ונגדיל את הארץ. אסור להפסיק את המלחמה, עד הניצחון, עד שמוחקים את האויבים ולא יהיה זכר לחמאס, שלא יקומו בעתיד וינסו לפגוע בנו שוב".

דביר אחיו אמר בטקס: "במשלי כתוב: "כמים הפנים לפנים, כן לב האדם לאדם". כזה הייתה נריה, כל מה שעשית עכשיו חוזר אליך, מידת הנתינה שלך והעזרה לזולת, חוזר אלינו. כבר 4 חודשים שאני מנסה להבין את היכולת הזאת להגיד קודם כל "כן" ואחר כך לחשוב "איך" שהייתה טמונה בך בכזאת פשטות וצניעות בלתי מוסברת".

"4 חודשים שאנחנו מתגעגעים לחיוך הרחב שהיה נפרש בפניך, יחד עם הצחוק המתגלגל. 4 חודשים שאנחנו רואים את עם ישראל היפה במלוא עוצמתו. עם ישראל שחווה כל כך הרבה אבידות קשות. בנפש ובגוף לכל אורך השנים ובפרט מהשביעי לאוקטובר. אנחנו עדיין כאן: מועדים וקמים, מרימים את הראש וממשיכים קדימה. מותר למעוד, אסור ליפול, בטח ובטח במלחמת קיום זו. זה היה הציווי של כולם. תודה לכם לכל אותם אלו שהקריבו את עצמם כדי שאנחנו נוכל להמשיך להתקיים כאן, ולך נריה בפרט", הוסיף האח.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר בטקס הסרת הלוט: "אנחנו נושמים את הרוח של יהושע וכלב בן יפונה, המרחבים האלה, צפון השומרון - זה שלנו! הצוות של נריה בעזה ממשיך את דרכו בקרב, ואנחנו כאן ממשיכים את דרכו ביישוב הארץ - הכל דבר אחד - מלחמה על ארץ ישראל. יישוב ארץ ישראל, ובמיוחד בניין השומרון, הוא תיקון חטא המרגלים המרגלים. החטא של מאיסת הארץ – ארץ חמדה, ע"י רוב המרגלים, מנהיגי העם. אנחנו גם רואים בסיפור הקשה הזה את רוח הגבורה של יהושע בן נון וכלב בן יפונה שעמדו לבד מול כולם ואמרו – 'טובה הארץ מאוד, עלה נעלה כי יכול נוכל לה'". 

 

 

יוסי דגן נריה בלטה שבי שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד