ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
נשרף לגמרי

גנרטור הוצת בבית כנסת ברוסיה, ניסו לפרוץ לבניין

אלמונים נכנסו לבית כנסת בעיר קלוגה ברוסיה, הציתו את הגנרטור וניסו לטפס לתוך הבניין הראשי. איש לא נפגע כתוצאה מהשריפה. הקהילה המקומית מאגדת יהודים מכמה ערים באזור ומונה כ-800 איש

גנרטור הוצת בבית כנסת ברוסיה, ניסו לפרוץ לבניין
אילוסטרציה צילום: freepik

ביום רביעי בערב, אלמונים נכנסו לשטח בית כנסת באובנינסק, עיר במחוז קלוגה שברוסיה, הממוקמת כ-100 קילומטרים דרום-מערבית למוסקבה.

ברוסיה דווח כי הם הציתו את הגנרטור וניסו לטפס לתוך הבניין הראשי. כך דיווחה הפדרציה של הקהילות היהודיות ברוסיה, על פי הדיווח, איש לא נפגע כתוצאה מהשריפה. המציתים הצליחו לשרוף את הגנרטור כליל.

בהודעת הפדרציה נמסר: "ב-10 ביולי בערב, בעיר אובנינסק שבאזור קלוגה, אלמונים נכנסו לשטח בית כנסת מקומי והציתו גנרטור. הפורצים ניסו לשבור את חלונות הבניין הראשי ולפתוח את הדלת, אך הם לא הצליחו להיכנס פנימה".

החשמל בבית הכנסת כבר חזר לעבוד. על פי הדיווח, תפילות השבת בבית הכנסת שנפתח ב-2020 יערכו כרגיל.

בפתיחת בית הכנסת ב-2020 השתתף רבה הראשי לרוסיה, הרב בערל לזר, שהדגיש כי חשוב "לא רק לשקם את מה שנהרס על ידי המשטר הקומוניסטי, אלא גם לבנות עוד יותר ממה שהיה קודם. אנו שואפים לכך שלכל יהודי יהיה מרכז קהילתי ליד ביתו אליו יוכל לבוא ללמוד תורה ולהתפלל. עכשיו יש הרבה אנשים שרוצים ללכת לקהילה היהודית, אבל עדיין יש מעט בתי כנסת", אמר הרב בפתיחת בית הכנסת.

רוסיה קלוגה שריפה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד