ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ניצלה מהכחדה

אחרי יותר משנתיים של מלחמה: אלפי יהודים השתתפו במגוון אירועים

אלפי יהודים השתתפו השבוע במגוון אירועים ציבוריים בקהילות היהודיות באוקראינה לציון 30 שנה להסתלקותו הרבי מחב"ד | אחרי שנתיים של מלחמה, הושם דגש גם על העובדה שבזכות שלוחיו של הרבי, יהדות אוקראינה ניצלה מהכחדה

 אחרי יותר משנתיים של מלחמה: אלפי יהודים השתתפו במגוון אירועים
30 שנה להסתלקותו הרבי מחב"ד צילום: ארגון JRNU

אלפי יהודים באוקראינה ציינו השבוע 30 שנה להסתלקותו של הרבי מליובאוויטש בג' תמוז תשנ"ד. זה קרה באמצעות אירועים גדולים שנערכו בכל הקהילות היהודיות על ידי שלוחי חב"ד ורבני הערים, ובהם השתתף קהל המונים. 

הרשת היהודית של חב"ד במדינה JRNU השיקה ערכת מיתוג ייחודית לציון הדרך, שליווה את כלל האירועים בכל ערי המדינה, שנמצאת במלחמה כבר למעלה משנתיים ימים. 

באירועים השונים, הופצו עלוני הסברה על הפרויקטים הגדולים שביקש הרבי להפיץ בציבור הרחב, ובהם הקפדה על מצוות תפילין, כשרות, נרות שבת, חינוך יהודי ועוד. 

השנה, אחרי שנתיים של מלחמה, הושם דגש גם על העובדה שבזכות שלוחיו של הרבי, יהדות אוקראינה ניצלה מהכחדה. "היום אפשר לומר באופן חד משמעי ששלוחיו של הרבי הצילו את יהדות אוקראינה", אומרים ב-JRNU, "כשכל המנהיגים נמלטו מהמדינה, עם פרוץ המלחמה, היו אלה השלוחים שנשארו במקום תחת אש, והמשיכו לנהל את החיים היהודיים בתנאים קשים מאוד. בחלק מהמקומות הקשיים עדיין נשארו".

בימים הקרובים, ייצאו "טנקים" מיוחדים של חב"ד, שיסתובבו בקהילות היהודיות הנידחות ביותר באוקראינה, ויביאו אליהם ספרי יהדות ופריטים חיוניים לקיום החיים היהודיים. את ה"טנקים" החסידי ילוו תלמידי ישיבות חב"ד, לאחר סיום לימודי תקופת הקיץ.

מלחמת אוקראינה רוסיה חב"ד הרבי מיליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד