ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
גבורת האזרחים

הרמטכ"ל בטקס: "מדוע שלא יהיו קצינים חרדים?"

הרמטכ"ל הרצי הלוי דיבר על גיוס חרדים בטקס סיום קורס קצינים: "נקבל אותם, נדע לכבד את אמונתם". על חמאס אמר: "נמשיך לחתור להכרעת האויב, נפגע בפעילי חמאס ומפקדיו ונהרוג אותם, ונשמיד את תשתיות הארגון"

 הרמטכ"ל בטקס: "מדוע שלא יהיו קצינים חרדים?"
רא"ל הרצי הלוי בטקס צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם הערב בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 והתייחס לסאגת גיוס חרדים שלא יורד מסדר היום: "יש חזון בנגב. הוא חבל ארץ נושא עבר ועתיד. חזון פועם של מימוש ותקווה. יש כאן כרמים, הם לא היו כאן כשאני הייתי צוער, יש כאן מיזמי אנרגיה שלא היו כאן עד לפני כמה שנים, יש כאן אקדמיה ותעשייה מתפתחת שלא היו כאן בעבר".

עוד אמר: "אז מדוע אם כן, שלא יהיו כאן בעתיד על הרחבה ובקהל בינינו קצינים חרדים. נדע לקבל אותם, נדע לכבד את אמונתם. הם יתרמו לביטחון המדינה ולביטחונם, הם ירגישו משמעותיים יותר בזכות זה. אני בטוח בכך. ישראל תהיה מדינה מלוכדת וחברה חזקה יותר, יש חזון בנגב".

הלוי התייחס לתחקיר שהוצג לאנשי בארי: "על כולנו ללמוד מגבורת אנשי בארי, כיתת הכוננות ואזרחים נוספים, שהגנו בגופם על משפחותיהם ועל אנשי הקיבוץ במשך שעות ארוכות, שבהן אנחנו לא הגענו להגן להם. נחישותם מנעה אסון גדול עוד יותר. לימדו מהמפקדים והלוחמים בכוחות שהגיעו לקיבוץ. רבים מהם לחמו בגבורה במחיר דמים יקר, גבורה שהיא מופת".

הרמטכ"ל התייחס למלחמה: "אנו זוכרים היטב מדוע יצאנו למלחמה הזאת, ומה מוטל על הכף. נמשיך לחתור להכרעת האויב, נפגע בפעילי חמאס ומפקדיו ונהרוג אותם, ונשמיד את תשתיות הארגון. נפעל ולא נשקוט עד להשבת החטופות והחטופים משבי האויב ונדאג לחזרתם הבטוחה של תושבי הדרום והצפון לבתיהם".

הרמטכ"ל מלחמת חרבות ברזל בארי קורס קצינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}