ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"זלזול הזוי"

נציגי איכות הסביבה במנהל האזרחי לא הגיעו לדיון על משרפות הפסולת

נציגי רשויות לצד נציגי ממשלה טרחו והגיעו לדיון שקיים ח"כ צבי סוכות כדי לזעוק על מפגעי משרפות הפסולת הלא חוקיות ביו"ש. נציגי איכות סביבה במנהל האזרחי, שאמורים לתת תשובות לשאלות הקשות, לא ראו לנכון לשלוח נציג לדיון. ח"כ סוכות: "משרפות הפסולת הורגות אנשים. הזוי שהם מזלזלים בדבר כזה"

נציגי איכות הסביבה במנהל האזרחי לא הגיעו לדיון על משרפות הפסולת
חה"כ צבי סוכות צילום: באדיבות המצלם

נציגי יחידת איכות סביבה במנהל האזרחי ונציגי יחידת הפיקוח, לא טרחו לשלוח נציג לדיון על משרפות הפסולת הלא חוקיות ביו"ש שקיים יו"ר הוועדה לענייני יו"ש בוועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית).

לקראת הדיון ציינו במנהל האזרחי כי האדם שאמון על התחום שוהה כעת בחו"ל. 

יש לציין כי נציגים אחרים כן התייצבו לדיון, ביניהם רע״ן תעסוקה ורע״ן אזרחי במנהל האזרחי סא״ל מורן חדד, גד אבידור קמ״ט מסו״ת, נציגי משטרת ישראל, נציגי כבאות והצלה, נציגי מנהלת ההתיישבות במשרד הביטחון, ועוד.

יו"ר הוועדה ח"כ סוכות תקף בדיון: "בושה שהם לא הגיעו. יש רק בן אדם אחד שמכיר את התחום? זה שהוא בחו"ל זה לא תירוץ".

הוא הוסיף: "טרחו להגיע לכאן ראשי רשויות מכל הארץ. השולחן פה מלא כי זה אירוע שהאזרחים בקצה סובלים ממנו. בקצה אם אנחנו בוחנים את כמות הנפגעים אנחנו פה באירוע, מדובר באירוע שהוא יותר גדול מהטרור".

לדבריו, "כשאנחנו מגיעים לכאן ולא מגיעים נציג של יחידת הפיקוח ואין נציג של קמ"ט איכות סביבה במנהל האזרחי, אני שואל ריבונו של עולם מה זה הדבר הזה? הגיעו לפה אנשים שיש להם מה לעשות עם הזמן שלהם. זה זלזול בכאב של התושבים".

אל הדיון הגיעו, כאמור, נציגי רשויות מרחבי הארץ. בין השאר הגיעו נציגים מעיריית מודיעין, ראש העין, חריש, לכיש, מועצת מגילות ועוד. במהלך הדיון דיברו מספר נציגים מרשויות שונות. 

זוהר ראובני, אחראי איכות הסביבה בעיריית ראש העין, אמר בדיון: "כבר שנים שאנחנו נחנקים. פשוט לא נושמים. רק השבוע בשלושה ערבים שהיו, ב-23:00 בלילה בקבוצות הוואטסאפ של השכונות היו רק 2 מילים - תסגרו חלונות. זה טרור. כשהגענו לראש העין לשכונה חדשה והגענו לעיר, הכפלנו את כמות התושבים במספר שנים והגענו מכל הארץ כדי לגור פה ואנחנו צמוד גדר וקו התפר ואנחנו לא יכולים לנשום".

יפתח שטיין, מחזיק תיק איכות סביבה בעיריית חריש: "הדרך הכי טובה לנטר את מפגעי השריפות האלה היא באמצעות הרחה. בסופו של דבר דיווחים הם האמצעי הכי טוב שיש לנו כדי לדעת את היקף הבעיה. 388 מהמדווחים דיווח על קשיי נשימה , עוד מאות על צריבות בעיניים, קשיים בקיבה ובחילות. אכיפה הוא הדבר הראשון שאנחנו צריכים לבצע".

צבי סוכות יהודה ושומרון המנהל האזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד