ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"אובססיה תקשורתית"

השר עמיחי שיקלי במתקפה על בן גביר: "תתאפס"

שיקלי על בן גביר: "ההתנהלות שלו היא סוג של קמפיין שלא נגמר, מתוך אובססיה תקשורתית". בלשכה מגיבים: "השר בן גביר לא נבחר כעציץ, ולא יחריש לנוכח מה שקורה בצפון ובדרום"

השר עמיחי שיקלי במתקפה על בן גביר: "תתאפס"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר התפוצות עמיחי שיקלי תוקף בחריפות את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "ההתנהלות שלו היא סוג של קמפיין שלא נגמר, מתוך אובססיה תקשורתית. זו התנהלות בלתי נסבלת של קולגה בתוך קואליציה. חסרה שם אחריות. זו התנהלות לא רצינית שפוגעת בעיקר בו. אני קורא לו: תתאפס". את הדברים אמר שיקלי בראיון ל'מקור ראשון'.

שיקלי התייחס בראיון לאנטישמיות המרימה ראש במדינות אירופה והציג את המציאות המרה: "אין היום הרבה בירות באירופה שאתה יכול ללכת בהן בשבת לבית־כנסת עם כיפה ותיק טלית, בלי שיציקו לך. פריז ולונדון קשות מאוד. אלו בירות שהופכות להיות מסוכנות ליהודים".

על הקשרים עם לה-פן, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, אמר השר: "אין לנו הרבה חברים באירופה, וכאן באה מנהיגה ובוחרת לצעוד עם הקהילה היהודית נגד האנטישמיות, בעצרת שהנשיא מקרון בחר לא לבוא אליה, היא בוחרת להתבטא נגד חמאס בצורה הכי ברורה ולגנות בתקיפות את הפשעים של חמאס; והמועמד מטעמה לראשות הממשלה אומר שהכרה במדינה פלסטינית כעת היא עוול מוסרי ופרס לטרור – מבחינה דיפלומטית אין אמירה חשובה יותר כעת למדינת ישראל".

שיקלי תקף את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה: "ההתנהלות של אותה קבוצה רדיקלית שפעם קראה לצאת לרחובות בגלל צוללות ופעם בגלל הרפורמה ועכשיו לכאורה בגלל החטופים. ופורשת צמיגים בוערים, ואנשים בודדים חוסמים צירי תנועה מרכזיים, ובתגובה אין מעצרים, ואין כתבי אישום.

"לא מגיע לאנשים פה במדינה חופש תנועה? כבר יש לנו דוגמאות מהעבר, אז היו מאות כתבי אישום, וילדות עצורות בבתי מעצר. אתה מסתכל על האיפה ואיפה ואומר - אלו מערכות הצדק? זה עוול שזועק לשמיים. ולכן אמרתי בצורה מאוד ברורה לראש הממשלה (שצריך להדיח אותה י.ר) עם כל זה שזה לא נוח ולא נעים, יש פה יועמ"שית שבהחלטה מודעת בחרה להיות שחקן פוליטי רדיקלי".

מלשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נמסר בתגובה: "רק לפני מספר שבועות הודה השר שיקלי באופן אישי לשר בן גביר, ואמר לו שהוא עושה עבודה מצויינת שלא עשו שנים רבות במשרד. את הדברים הוא אמר אחרי דיון בנושא אכיפת מקרקעין, שהסתבר שבעקבות המדיניות של השר, באים יותר ויותר בדואים לשר שיקלי ומבקשים להסדיר את מעמדם כי בן גביר הורס בתים לא חוקיים. 

"מה שהשר שיקלי, קורא ״קמפיין תקשורתי שלא נגמר״ הוא בסך הכל עובדה, שהשר בן גביר בניגוד ללא מעט ח״כים מהליכוד, יודע להציב גבולות לראש הממשלה. עקרונות זה עקרונות, ערך אידיאולוגי זה ערך אידיאולוגי. השר בן גביר לא נבחר כעציץ, ולא יחריש לנוכח מה שקורה בצפון ובדרום וברצון להגיע לעיסקה מופקרת".

עמיחי שיקלי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד