ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הטרגדיה בגולן

קיבלו התרעה? תחקיר פיקוד העורף על הפגיעה בבני הזוג ברנס

לפי התחקיר, מערכות ההתרעה הופעלו, אך לא ידוע האם בני הזוג קיבלו את ההתרעה, מאחר שהם היו בנסיעה באזור שסובל משיבושי GPS | בפיקוד העורף ממליצים לנוסעים באזורי הגבול להתעדכן באמצעות היישומון, הטלגרם או הרדיו

קיבלו התרעה? תחקיר פיקוד העורף על הפגיעה בבני הזוג ברנס
זירת הפגיעה ברמת הגולן צילום: ניב שחר

מפקד פיקוד העורף ביצע אמש (רביעי) תחקיר ראשוני לאירוע פגיעת הרקטה בבני הזוג ברנס ז"ל, אתמול ברמת הגולן. מהתחקיר עולה כי מערכות ההתרעה הופעלו בזמן הנדרש ביישובים ובבסיס הצבאי - אך לא ידוע האם בני הזוג קיבלו את ההתרעה, מאחר שהם היו בנסיעה באזור המוגדר "שטח פתוח" וסובל משיבושי GPS. כך מפרסם דורון קדוש בגלי צה"ל.

עוד עולה מהתחקיר, כי בני הזוג נהרגו ככל הנראה מהמטח הראשון ששוגר לעברם, שבו הופעלה התרעה ביישוב קדמת צבי הסמוך, אך לא הופעלה התרעה ביישוב מגוריהם אורטל. כמו כן, הצופר שנמצא בבסיס הצה"לי הסמוך, מאות מטרים מהזירה בה נהרגו, כן פעל - אך לא ידוע האם שמעו אותו.

בפיקוד העורף מודים כי סוגיית שיבושי ה-GPS היא בעיה מורכת שטרם נמצא לה פתרון ולכן מפקד פיקוד העורף הנחה לבחון שורה של פתרונות טכנולוגיים ותיקונים ביישומון, שיאפשרו להרחיב את היכולת לספק התרעה לאזרחים.

עד אז, בפיקוד העורף ממליצים לאזרחים שנוסעים באזורי הגבול להתעדכן בהתרעות ביישובים באזורם באמצעות היישומון, הטלגרם או הרדיו.

אתמול פורסם בגלי צה"ל התחקיר הראשוני של חיל האוויר לאירוע הפגיעה בבני הזוג ז"ל, ממנו עלה כי הכביש שבו הם נסעו, באזור צומת נפח, הוגדר במערכות של מערך ההגנה האווירית כ״שטח פתוח״, ולכן הרקטות ששוגרו למרחב לא יורטו ולא נעשה כל ניסיון ליירט אותן.

פיקוד העורף מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד