ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לקראת שליחת צווי גיוס

לייבל'ה סוגר שבוע: אריה דרעי ואלי ישי ישבו יחד בניחום אבלים

והשבוע בלייבל'ה: הזמר שנאלץ באמצע החתונה להודיע על אירוסיו | השר וראש ישיבת חברון החליפו מספרים בחתונה | השגריר האמריקאי מתעניין בחוק הגיוס | וגם: התיעוד הבלעדי מאריה דרעי ואלי ישי מנחמים

לייבל'ה סוגר שבוע: אריה דרעי ואלי ישי ישבו יחד בניחום אבלים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר שבוע עם צו גיוס שקיבל בתיבת הדואר. לייבל'ה, שתמיד היה מתייצב, קיבל את הכרעת מנהיג עולם הישיבות והחליט שלא להתייצב, וכך גם הורה לכל הנושרים והעובדים - לא מתייצבים חד וחלק.

בראשו של לייבל'ה עברה מחשבה ואולי אפילו דברי הרהור איך אפשר ללמד את המיינסטרים הליטאי לא להתייצב; לייבל'ה שמע על מיזם אדיר לקראת שיעור א' שנה הבאה: לשלוח לכל ישיבה של 'דגל התורה' 4 בחורים עצניקים שילמדו את החברים הליטאים החדשים איך לא מתייצבים, איך שוכבים על הכביש ואיך שואגים בהפגנות 'נמות ולא נתגייס'. 

ללייבל'ה גם הוגשה הצעה השבוע לפתרון הבעיה של גיוס בני הישיבות: פשוט להפקיע את כל בניני הישיבות לשירות בתי הסוהר ולפרקליטות הצבאית, ואז כל העריקים ישהו בכלא וגם יהיה מימון מלא כנהוג לעציר כפי החוקים הבין לאומיים.

'תמונת השבוע' חמקה בין השורות, אך לייבל'ה הצליח לשים עליה את ידו. מדובר בתמונה שמזכירה את ימי השלישיה בש"ס. היה זה בניחום אבלים אצל המקובל רבי בניהו שמואלי שם ראה לייבל'ה את אריה דרעי שהיה עדיין לחוץ ממצבו של אחיו רבי יהודה זצ"ל, לצד השר הבכיר מיכאל מלכיאלי ואיש ש"ס לשעבר מי שכיהן כיו"ר התנועה, סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי שתועדו מנחמים באחווה ובשלום את המקובל. לייבל'ה התרגש מאוד מאוד לנוכח התמונה. האם ישי יגיע לנחם את דרעי על פטירת אחיו? נותרו ימים ספורים להגיע מהר נוף לעיר האבות.

באדיבות המצלםאריה דרעי ואלי ישי, המפריד: מיכאל מלכיאליצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שמע שהממשל האמריקני מתעניין בהשלכות הפוליטיות של חוק הגיוס ובמשבר הקואליציוני. השגריר ג’ק לו, שנפגש בתקופה האחרונה עם כל ראשי המפלגות החרדיות (כידוע ממשל ביידן לא נפגש עם בן גביר וסמוטריץ') ביקש הסברים על חוק הגיוס ושאל האם המשבר סביב החוק עשוי להביא להפלת הממשלה. לייבל'ה ימשיך לעקוב. 

יו"ר וועדת האתיקה של הכנסת ח"כ ינון אזולאי החליט השבוע לפרוש מתפקיד שהוא כפוי טובה והביא לו שונאים רבים. מי שנכנס לנעליו הוא ח"כ משה שמעון רוט מ'יהדות התורה' שידוע כמי שחביב על כולם ויש לו משנה מסודרת בנושא חרדים וצבא.

לייבל'ה נפעם לראות בחתונת נכדו של יו"ר ש"ס אריה דרעי באשדוד, את שר העבודה יואב בן צור בשיחה שנמשכה דקות ארוכות עם חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון שהביט לסלולר של השר, ללייבל'ה נודע כי השניים החליפו מספרים. 

באדיבות המצלםר' דוד כהן ובן צור צילום: באדיבות המצלם

בעוד על הבמה בשמחת בית ויזניץ נראתה לעיני הציבור הידידות הרבה בין גדולי הדור האדמו"ר מויז'ניץ וראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, לייבל'ה בחר להתרכז דווקא בנעשה מאחורי שורת הרבנים שם נראו שטראוס ואייזנברג סוגרים ענינים עם ישראל כהן וחיים גולדברגר.

איתי קצבבחתונה בויז'ניץצילום: איתי קצב

שעות לפני הלווית הגר"י דרעי זצ"ל ראה לייבל'ה את איש הצללים יוסף חיים כלף מסיים לקרוא תהילים בבית הכנסת חסדא בבני ברק.

באדיבות המצלםכלף בפרקי תהיליםצילום: באדיבות המצלם

בצל הסערה הפוליטית נצפה השבוע יו״ר דגל התורה ח״כ משה גפני מלווה את אחיו הרב אריה שנישא בשעה טובה בזיווג שני למחנכת הדגולה שושנה וולקן מנהלת סמינר ׳שירת ברוריה'.

באדיבות המצלםגפני מלביש לאחיו את הקיטלצילום: באדיבות המצלם

בהמשך נצפו האחים גפני בריקוד סוער כשהאח ר' מוישה רוקד ללא ה'ספודיק'.

האחים גפני בריקוד סוער בחתונה צילום: באדיבות המצלם

בפגישה של ראשי רשויות חדשים עם נשיא המדינה יצחק הרצוג נצפה ראש מועצת רכסים יצחק רייך בשיחה בארבע עיניים עם הנשיא. לפני כן נצפה רייך בשיחה צפופה עם שר הפנים משה ארבל ושוחח עמו בנושאים הנוגעים להתפתחות והתרחבות היישוב רכסים.

באדיבות המצלםרייך והרצוגצילום: באדיבות המצלם

בבטאון 'המחנה החרדי' של חסידות בעלזא ראה לייבל'ה ברכה לעסקן יהושע וויינברגר לרגל התפקיד החדש במוסדות בבני ברק ולרגל שמחת נישואי בנו בשבוע הבא. 

באדיבות המצלםהברכה לוינברגרצילום: באדיבות המצלם

בסעודת שלישי למילה לבנו של מנהל מגזרים במחוזות ירושלים שפלה ודרום במכבי הרב אריה קליין שנערך בערד ראה לייבלה את ראש העיר יאיר מעיין, סגרה"ע חיים ציטרינבוים ומשה קוואס, חברי המועצה ובכירי העיר מאנ"ש שהשתתפו בשמחה.

באדיבות המצלםשלישי למילה בערדצילום: באדיבות המצלם

שמחה גדולה השבוע בעולם המוזיקה ילד הפלא לשעבר וכוכב עולה בהווה ובעתיד הבעל מנגן דודי פולק התארס בשעטו"מ. פולק התארס עם כלתו ממשפחת בלומנטל מקרית צאנז נתניה. דודי נודע כבעל יכולות ווקאליות נדירות וכולם זוכרים אותו כילד פלא שהדהים את כולם בשירתו.

גם בשנים האחרונות לאחר שהתבגר הפך לכוכב של ממש בשמי המוזיקה החסידית כאשר הוא חורך את הבמות הגדולות ומפליא את הקהל בשירתו המרגשת והגשתו הייחודית. 

פולק שעוד באותו ערב שהתארס חשב שהלחיים יהיה אחרי 12 בלילה וכך הוא יוכל לשיר רגיל בחתונה בגני הדקל, אך עד מהרה התברר כי פולק נאלץ לעזוב את החתונה באמצע. כך זה נראה. 

דודי פולק מודיע על אירוסיו צילום: דודי בלוך

בשיא הדרמה ביום שני על חוק המועצות דתיות, דובר ש"ס אשר מדינה ויוני אוחנה יועץ התקשורת של שר הרווחה יעקב מרגי, הקימו בירכתי מליאת הכנסת חפ"ק תקשורתי הסברתי שכלל תדרוכים לכתבים והודעות לתקשורת נגד השר בן גביר שגרם למשבר קואליציוני ונתן לאופוזיציה תמונת ניצחון בעקבות התנגדותו לחוק.

באדיבות המצלםמדינה ואוחנה ביכרתי המליאהצילום: באדיבות המצלם

למחרת ראה לייבל'ה בכנסת את השר מאיר פרוש צועד עם מלווה אישי העיתונאי הבכיר אברהם פריינד. השניים נלכדו בתמונה שעוד ידובר עליה רבות. לייבל'ה באופן אישי היה ממסגר את התמונה ותולה אותה במשרד ירושלים מסורת ומירון. 

באדיבות המצלםפרוש ופריינד צועדים בכנסתצילום: באדיבות המצלם

לא רק בריאות וחסד. מוישי רוזנגרטן האיש של כללית במחוז ירושלים סיים השבוע את הש"ס, באירוע סיום חגיגי נערך השבוע בהשתתפות אישי ציבור, רבנים ומשפחה.

באדיבות המצלםרוזנגרטן בסיוםצילום: באדיבות המצלם

באירוע סיום הש"ס המרגש הגיע הגאון הצדיק המקובל רבי גמליאל רבינוביץ לריקוד עם רוזנגרטן לאחר מעמד הסיום.

באדיבות המצלםרבי גמליאל בריקוד עם מוישי רוזנגרטןצילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות, אוריאל בוסו נצפה בלחיצת יד חמה עם יו"ר ומייסד ארגון "למענכם" וחתן אות הנשיא להתנדבות, הרב יוסי ערבליך, בטקס חנוכת האמבולנס הראשון של ארגון "למענכם" באשדוד, שנערך בשילוב הנחת אבן הפינה לבית "נועה מדיקל סנטר", שנתרם על ידי הנדיבים אנשי העסקים יחיאל וצחי אבו, ע"ש בת משפחתם הנערה נועה שירה ממן.

קובי הר צביערבליך ובוסוצילום: קובי הר צבי

בשמחת החתונה השבוע לבן הזקונים של מומחה הכשרות הנודע הרב עקיבא כץ שהתקיימה באולמי 'הדר דימול' השתתפו גדולי ישראל רבנים וראשי ישיבות. במהלך השמחה ראה לייבל'ה את המגיד שיעור הנודע הגרח"מ כץ רב קהילת רחם מבקש ברכה לבנו ממשיך דרכו מראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל. 

באדיבות המצלםהגרא"י פינקל והגרח"מ כץצילום: באדיבות המצלם

במהלך מעמד לימוד האותיות של ילדי תולדות אהרן בירושלים בבית המדרש הגדול, מעמד מרגש שלייבל'ה לא מפספס אף שנה בעת שרואה את האבות לוקחים את הילדים ברחובות מאה שערים קלט לייבל'ה שניים יענקי ברוין מ'יוקרה שבעור' ואיש היח"צ מענדי צימעט החברים הטובים יושבים אחד ליד השני. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

באדיבות המצלםצימעט וברוין עם הילדים שהתחילו ללמוד א' ב'צילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה את המשמעות ל'אל תיפול': בטיסה מניו יורק לישראל נפגשו גדול הזמר אברהם פריד וגדול המלחינים בנצי שטיין שפריד מבצע את שיריו הטובים ביותר של בנצי.

באדיבות המצלםפריד ושטייןצילום: באדיבות המצלם

שגריר צרפת ושגרירת פינלנד בישראל הפתיעו בביקור מיוחד במיזם דירקטור להכשרת מנהלים במגזר החרדי ותפסו את האיש והדיגיטל מנדי נאבול מבעלי people דיגיטל באמצע סיעור מוחות  והרצאה מקיפה בנושא דיגיטל וחדשנות במגזר החרדי.

באדיבות המצלםביקור מיוחד במיזם דירקטורצילום: באדיבות המצלם

המונים נהרו השבוע לאולמי וגשל לשמחת בר המצווה לבנו הגדול של עוה"ד ואיש התקשורת איתי גדסי. גדולי ישראל וראשי ישיבות נטלו חלק באירוע לצד אישי ציבור ואנשי תקשורת רבים. 

מנהלי רשת קבוצות הבני ברקים יענקי בן שלמה יד ימינו של מ"מ וסגן ראש העיר מנחם שפירא, איש התקשורת יהודה שבו ויחזקאל גולדרייך מנכ"ל 'גולדרייך נכסים' הפתיעו את מייסד רשת הקבוצות גדסי עם מגש פירות ענק מעשי ידיה של אמנית הפירות גיטי דינר.

באדיבות המצלםגדסי מקבל את המגש מהבני ברקיםצילום: באדיבות המצלם

בהמשך השמחה ראה לייבל'ה את החברים הטובים אברשה אוחיון המלך, לצד יענקלה פרידמן השותף לשידור, שמחים ומאושרים בשמחה של גדסי. 

באדיבות המצלםאברשה המלך ויענקלה פרידמןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה רצה מאוד להצטרף למסע המדובר של 'כנסת ישראל' לקברי הצדיקים בהונגריה. לייבל'ה שמע רבות על המסע בו מתאגדים בנשקי"ם, זמרים, רבנים ונגידים מכלל הגוונים והחוגים ל-36 שעות של תפילה שירה ישועות והתעלות. 

אבל לייבל'ה לא בנש"ק עדיין, אפילו לא נגיד ואפילו לא איש ציבור. אז אם לייבל'ה לא הזומן למסע עצמו הוא דאג לברר באיזה טיסה תצא המשלחת והופיע בהדרו בטיסה. במהלך הטיסה לייבל'ה למד את המנון המסע 'הגלה נא', ונזכר איך השיר לומר שלוש עשרה מהמסע הקודם נהפך ללהיט בעולם הישיבות.

אבל מה שבאמת הרחיב את ליבו ובטנו של לייבלה היה לראות את הגר"ח ברונר מראשי המסע יחד עם מנכ"ל כנסת ישראל הרב דינר ממשיכים במסורת כנסת ישראל בחלוקת מאפים ושתייה לכלל הטסים בלאו קוסט, שלא הבינו מאיפה כל הטוב הזה נפל עליהם. לייבל'ה דאג לקחת גם צידה לדרך, ושמח לשמוע את המנכ"ל הרב דינר מסביר לנוסעים על הצדיק מקרעטיר שהאכיל כל יהודי באשר הוא.

הרב דינר מכנסת ישראל מחלק שתיה במטוס צילום: באדיבות המצלם

עוד מקום שהפך למוקד עלייה לרגל ורבים מעידים כי צפויה עליה כמדי שנה כמו בקרעסטיר הוא ציונו של ה'מאור ושמש' בקרקוב פולין. המאור ושמש שהוא ה'שולחן ערוך' של עולם החסידות התפרסם באחרונה דבר הבטחתו כי מי שיתפלל במנין יזכה לפרנסה ברווח. המונים נהרו השנה לציון שם נרכה סעודת הילולא גדולה. 

במקום ראה לייבל'ה תפילת מנחה לפני סעודת ההילולא בראשות גאב"ד מגדלי שאול הדיין הגרמ"ש שוורץ שהלהיב את לבבות המשתתפים.

נחמן גולדשטייןגאב"ד מגדלי שאול בתפילת מנחה במקוםצילום: נחמן גולדשטיין

בהמשך ראה לייבל'ה את אביהם של היתומים ר' יעקב אליעזר שישא שהגיע להתפלל במקום. 

נחמן גולדשטייןשישא לפני סעודת ההילולא במאור ושמשצילום: נחמן גולדשטיין

מייסד "עדכוני חב"ד" איש התקשורת חיים שאול נוישטט, נצפה לפני ריאיון מיוחד עם שליח חב"ד באגד ומשרד התחבורה הרב מענדלה וילהלם, שחשף בפניו כי הביא 4 פ"נים מבכירי המדינה לציונו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל לכבוד יום ההילולא ג' תמוז.

באדיבות המצלםנוישטט והשליח באגדצילום: באדיבות המצלם

הפילנתרופ היהודי לאונרדו פרקש מצ'ילה, התומך בבתי חב"ד רבים בעולם, הגיע לכבוד ג' תמוז לביקור מיוחד במרכז חב"ד העולמי 770 בניו יורק, עם הרב מענדי כץ ממוסדות חב"ד במיאמי פלורידה.

באדיבות המצלםלאונרדו פרקש והחבדניקיםצילום: באדיבות המצלם

דקות לפני האירוע הגדול לכבוד יום הילולת הרבי מליובאוויטש ג' בתמוז, בהשתתפות אברהם פריד ונתן גושן בפארק אריאל שרון, ביוזמת בית חב"ד יהוד, נצפו השליח ביהוד הרב שמואל וולף, לצד השליח במכבים רעות הרב יוסף יצחק נוימן, עם גדול הזמר החסידי אברהם פריד.

שניאור שיףהשליחים ואברמ'לה פרידצילום: שניאור שיף

העיתונאי הבכיר מ"מעריב", ג'וש ארונסון ששהה בביקור עבודה בהונגריה נצפה השבוע פוקד את ציון קודשו של הרה"ק רבי ישעיה בן רבי משה מקרעסטיר שם נשא תפילה נרגשת לישועת החטופים. בהמשך פקד גם את ציון זקנו הגר"ע רוזנבאום מחבר הספר הנודע "נחלת עזריאל".

באדיבות המצלםג'וש ארונסון בתפילהצילום: באדיבות המצלם

במהלך תפילה בציון רבי מאיר בעל הנס בטבריה ראה לייבל'ה את הצלם נפתלי לרר נותן שירות ושולח תמונות היישר מהמחשב הנייד בעזרת הרב זלמנוביץ הגבאי של הציון. 

באדיבות המצלםלרר ברבי מאיר בעל הנסצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שהוא בנוסף לעוד הרבה דברים גם צרכן אדוק של סרטוני הומור חרדי וכשר, ראה את אפי סקקובסקי השחקן המוכשר מברדק מגיע למרפאת השיניים המפורסמת "לב שרה" בבני ברק, לאחר שהאחרון חש בשיניו, והגיע לטיפול מסור. לידיו הגיע תיעוד של השחקן משוחח עם האיש והלב, הרב יעקב נוראני, יו"ר לב שרה שדאג לו באופן אישי.

באדיבות המצלםברדק בלב שרהצילום: באדיבות המצלם

חגיגה גדולה נערכה השבוע בביתר: מוישי שמעיה חנך הערב את משרדו החדש 'מוישי שמעיה חשבונאות ומיסוי' בהשתתפות הדיין הגרא"ש שטיגליץ, ראש העיר מאיר רובינשטיין, סגר"ע י-ם יצחק מאיר ברים ויו"ר הסיעה החסידית גדליה אייזנשטיין. על הוידאו: כוכב הרשת וולוה קירשנבוים.

חנוכת המשרדים של מוישי שמעיה צילום: וולוה קירשנבוים

רבה הספרדי של בני ברק הגאון רבי מסעוד בן שמעון איחל הצלחה רבה ובירך בחמימות את יו"ר ארגון לב מלכה הרב אהרן אברמן, לקראת פרויקט פעילות קיץ לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

באדיבות המצלםהרב אברמן אצל רבה של ב"בצילום: באדיבות המצלם

בין החוגגים באירוע של התנועה להתיישבות - נחלה לרגל הסדרת היישוב אביתר, נצפו גם מומחי גיוס המשאבים מחברת צ'רידי מוטי בוטרמן ודוד כהן שמלווים כבר 7 שנים ברציפות את פעילות 'נחלה' ואף ניהלו עם העליה לקרקע קמפיין ייעודי לגיוס המשאבים לבניית המבנים הראשונים באביתר.

באדיבות המצלםבאירוע באביתרצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לשר יצחק גולדקנופף לרגל שמחת בר המצווה לנכדו שנערכה השבוע. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיע להשתתף בשמחה. 

באדיבות המצלםגפני אצל גולדקנופףצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לרגל הולדת נינו בשעטו"מ. נכד ראשון לבנו חביבו הרב אליהו גפני, בן לחתנו הרב יעקב לנדא.

ברכת מזל טוב ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר לרגל אירוסי בנו בן לבנו מאיר אייכלר ממנצ'סטר עם בתו של אהרן קליין מחסידי בעלזא באשדוד.

ברכת מזל טוב לצביקה כהן סגר"ע ירושלים לרגל שמחת אירוסי נכדתו שנערכה השבוע בעיר אלעד, בת לחתנו איש החסד שימי עזר התותח. בשמחה ראה לייבל'ה את צביקה שוקד על תלמודו מתוך הטאבלט לאורך כל האירוע. 

באדיבות המצלםצביקה כהן לא מפסיק ללמודצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאפרים רוזנשטיין מנהל שיווק מגזר חרדי ב'לאומית' לרגל שמחת נישואי בנו הערב.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לשדרן הוותיק של קו הנייעס הפופולארי "זירת החדשות" ישראל שמואל לרגל הולדת בנו הבכור בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למאיר פרל רל"ש סגרה"ע ויו"ר דגל בבית שמש ישראל סילברסטין לרגל הולדת הבן בשעה טובה. לייבל'ה יודע כי מדובר שמחה כפולה שכן למאיר הי יום הולדת באותו יום. 

באדיבות המצלםמאיר פרל והנסיך החדשצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לרב יחזקאל בקנרוט ממנהלי מוסדות מודז'יץ לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב יצחק מיכאל ענגלענדער ההויז בחור של האדמו"ר מסאטמר לרגל אירוסיו עם בת העסקן הרה"ח שלום דייטש.

ברכת מזל טוב לר' אהרן ברוך ליבוביץ לרגל שמחת נישואי בתו השבוע בשעה טובה. לייבל'ה ראה בחתונה את הדוד חכ"ל הרב מוזס וחיים רבינוביץ מלשכת מנכ"ל הכנסת. 

באדיבות המצלםבחתונה של ליבוביץצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לחיישו בלוי מנכ"ל 'קרסטיר טראוועל' לרגל שמחת נישואיו השבוע על גדות נהר הדנובה בבודפשט. מי שהנעים את השמחה היה הזמר שימי ליפשיץ בחופה מרטיטת לב.

החופה של חיישו בלוי צילום: באדיבות המצלם
לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד