ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"המנכ"ל החליט"

שיקלי פעל בניגוד עניינים? הדיווח והתגובה

פרסום: השר שיקלי השתתף בישיבות שעסקו בתקצוב מיזם של חברו הקרוב. במשרדו הגיבו: "דיונים בנוגע לפרוייקט 'דיפלואקט' התקיימו ללא נוכחות השר, בהובלת מנכ"ל המשרד"

שיקלי פעל בניגוד עניינים? הדיווח והתגובה
ועדת העלייה והקליטה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חשש לניגוד עניינים: שר התפוצות עמיחי שיקלי, השתתף בשלוש ישיבות שבהן התקבלו החלטות על מיזם של חברו הקרוב, עמית דרי, שאותו מתקצב המשרד ב-1.5 מיליון שקל. כך מפרסמים הבוקר (חמישי) ב'דה מרקר'. לפי הפרסום ההשתתפות של שיקלי בישיבות נעשתה לכאורה בניגוד להסדר ניגוד העניינים של שיקלי. 

בנוסף, לפי הפרסום, משרדו של שיקלי הכחיש בשבוע שעבר את השתתפותו בישיבות הללו, וב'דה מרקר' טוענים כי לפי המידע שבידיהם והתגובה החדשה של המשרד, ההכחשה הייתה שקרית. 

בישיבות המדוברות הוחלט להקפיא את כל ההתקשרויות של המיזם "קולותיה של ישראל", למעט מיזם חמ"ל ההסברה דיפלואקט שמפעילה עמותת "מילואמניקים בחזית" בראשות דרי, בעלות של 1.5 מיליון שקל. בהמשך הוחלט להחריג שני מיזמים נוספים.

קולותיה של ישראל היא חברה ממשלתית לתועלת הציבור ומטרתה להפעיל גופים פרטיים לקמפיינים פרו ישראליים בעולם, ללא ייחוס לממשלת ישראל. החברה מתוכננת להיסגר בעוד חודש, משום שלא הניבה תוצאות משמעותית. 

מיזם דיפלואקט הוא חמ"ל הסברה פרו־ישראלי שיזם דרי, חברו של שיקלי וזוכה לתקצוב מחברת קולותיה של ישראל, תקצוב שהחל לאחר כניסתו של השר שיקלי למשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות.

ממשרד התפוצות נמסר בתגובה: "לאחר 7 באוקטובר הפנה משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות את כל משאביו ומערכיו לטובת מאמצי המלחמה. במסגרת זו, בשבועות הראשונים של המלחמה קיים המשרד מדי יום שתי הערכות מצב בראשות המנכ"ל, בבוקר ובערב, שנועדו לעדכן ולסנכרן את כלל אגפי המשרד והפלטפורמות שאיתן הוא עובד, ובהן 'קולותיה של ישראל'. לעתים קרובות השתתף השר בהערכות המצב.

"כבר בימים הראשונים של המלחמה סיכם מנכ"ל המשרד עם מנכ"ל 'קולותיה של ישראל' על הקפאת כל הפרויקטים שאושרו בטרם פרוץ המלחמה, למעט כמה פרויקטים המשרתים באופן ישיר את המאמץ המלחמתי, ובהם חמ"ל דיפלואקט. מנכ"ל 'קולותיה של ישראל' הוא זה אשר המליץ בפני גורמי המשרד להמשיך את ההתקשרות בשל הפעלת חמ"ל המלחמה. נושא הקפאת יתר הפרויקטים עלה כעדכון בהערכות המצב הראשונות, שבהן השתתפה באופן קבוע היועצת המשפטית של המשרד.

"השר, בכל תקופת כהונתו, לא היה שותף לאף החלטה הנוגעת לארגון דיפלואקט, ובכלל זה לא ניתנו על ידו שום הנחיות בנושא זה בישיבות הערכות המצב ב-17, 18 ו-21 באוקטובר 2023. כל ההחלטות הנוגעות לארגון זה התקבלו אך ורק על ידי מנכ"ל המשרד והצוות המקצועי".

עוד נמסר: "אין סתירה בין שתי תגובות המשרד. דיונים בנוגע לפרוייקט 'דיפלואקט' התקיימו ללא נוכחות השר בהובלת מנכ"ל המשרד. השר עודכן על ההחלטות במסגרת הערכות מצב שעסקו בפעילות המשרד בזמן המלחמה".

עמיחי שיקלי משרד התפוצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד