ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
8 חודשים אחרי

המהומות בדאגסטן: 140 נעצרו, ומעל אלף מתפרעים תחת הגבלות

לאחר התפרעויות בנמל התעופה מחצ'קלה בחבל דאגסטן ברוסיה בתחילת המלחמה, המשטרה עצרה 140 בני אדם. הנוסף מעל 1000 איש תחת הגבלות

המהומות בדאגסטן: 140 נעצרו, ומעל אלף מתפרעים תחת הגבלות
ההמון הזועם פורץ לשדה התעופה צילום: צילום מסך

מעל מאה ארבעים פורעים נמצאים במעצר לאחר המהומות נגד ישראלים בנמל התעופה מחצ'קלה באוקטובר אשתקד, כך אמר שר הפנים של חבל דאגסטן ברוסיה, אבדוראשיד מגומדוב.

"לאחר האירועים בשדה התעופה, 140 אנשים, צעירים, נמצאים בכלא", אמר מגומדוב בביקור ברפובליקה של דאגסטן בהשתתפות נשיא הרפובליקה של דאגסטן סרגיי מליקוב. שר הפנים האזורי אמר כי בנוסף נמצאים תחת הגבלות למעלה מ-1.2 אלף פורעים שלקחו חלק במהומות.

התקשורת המקומית דיווחה, כי התבצעו חיפושים בבתיהם של משתתפי המהומות בנמל התעופה מחצ'קלה. תיקים פליליים נגד החשודים הועברו למשרד המרכזי של ועדת החקירה הרוסית.

כזכור כפי שדיווחנו כשבועיים לאחר פריצת מלחמת חרבות ברזל, חשבון אינסטגרם שמסקר חדשות מקומיות בדרבנט, העיר שבה מתגוררת רוב האוכלוסייה היהודית הקטנה באזור, פרסם פוסט שלדאגסטן יחזרו יהודים שהיגרו מהעיר לישראל בגלל המלחמה עם חמאס. ערוץ טלגרם מקומי שיתף צילום מסך של הפוסט השקרי, יחד עם הודעה בשפה משפילה, הקוראת להם לדווח על כל יהודי שהגיע לדאגסטן "במסווה של פליט", ולסרב למכור להם סחורה כלשהי או להשכיר להם דירות. "החלאות האלה צריכים לשמוע את זה בכל מקום שהם הולכים", נאמר בהודעה בערוץ.

ואז, ב-29 באוקטובר, הסתערו מאות גברים על שדה התעופה במחצ'קלה. בסרטונים נראו הגברים הברבריים נושאים דגלים פרו-פלסטיניים ושלטים המתנגדים למלחמה ומחפשים אחר יהודים, הורסים דלתות ומחסומים של נמל התעופה וחוקרים את הצוות על מקום הימצאם של ישראלים. המתפרעים בטרמינל צולמו מאיימים על יהודים ונראו חוקרים אוזבקי אם הוא יהודי כשהם בודקים את הדרכון והטלפון שלו.

נראה כי חלק מהנוסעים שהגיעו על ידי חברת התעופה 'רד ווינגס' היו רוסים שהיו בטיפול רפואי בישראל, כולל אם שחזרה הביתה עם ילדה החולה. לפחות 20 בני אדם, כולל שוטרים, נפצעו במהלך המהומה, כך לפי משרד הבריאות של דאגסטן.

דאגסטן רוסיה מלחמת חרבות ברזל מחצ'קלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד