ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ביצה באיטלקית

חושבים שהיא יפה? זו אחת המכוניות הנדירות בעולם

זוהי מכונית פרארי 166 מודל 1950 שנקראת גם "אובו" כלומר ביצה באיטלקית. הפרארי 166 היתה המכונית הראשונה אי פעם שפרארי בנתה לנסיעה בכביש הציבורי ולא רק על מסלול המירוצים

חושבים שהיא יפה? זו אחת המכוניות הנדירות בעולם
פרארי 166 UOVO - יחידה בעולם נמכרה ב-2017 ב-4.5 מיליון דולרים. שווה? צילום: salon previa

יש מכוניות שנראות כמו צלחת מעופפת, יש מכוניות שנראות כמו מטוסים – ויש מכוניות שנראות כמו ביצה קשה. לא סתם מכוניות, אחת המכוניות הנדירות ביותר בעולם נראית כמו ביצה קשה, והיא תוצג בתערוכה מיוחדת שנקראת "סאלון פריווה" שתתקיים בבריטניה במקום ששמו הוא "בלנהיים פלאס" ב- 28 באוגוסט.

הביצה שעליה אנחנו מדברים אינה סתם ביצה, זוהי מכונית פרארי 166 מודל 1950 שנקראת גם "אובו" כלומר ביצה באיטלקית. הפרארי 166 היתה המכונית הראשונה אי פעם שפרארי בנתה לנסיעה בכביש הציבורי ולא רק על מסלול המירוצים כי לפני ה- 166 היו מכוניות פרארי אחרות, אבל הן היו מכוניות מרוץ. מכאן הערך ההיסטורי המשמעותי.

במקרה של הפרארי הספציפית הזאת – נהג המרוצים האיטלקי ג'יאנינו מרזוטו (נסו לגלגל את השם הזה על הלשון) החליט שהוא רוצה מכונית מיוחדת שאיתה יזכה במרוץ המילה מילייה האיטלקי (מירוץ כבישים בן אלף מייל על כבישי איטליה המתקיים משנת 1927).

salon previaפרארי 166 UOVO - יחידה בעולם נמכרה ב-2017 ב-4.5 מיליון דולרים. שווה?צילום: salon previa

לכן מרזוטו ואחיו רכשו מפרארי שתי שלדות של פרארי 166 מסדרה 212 וגם מנועים, אבל את המרכב הם החליטו לעצב ולייצר בעצמם ולשם כך הם פנו לעוד איטלקי: פאולו פונטנה – וביקשו ממנו שיתכנן עבורם מרכב לפרארי העירומה. 

המרכב עשוי מתרכובת של אלומיניום ומגנזיום, שני חומרים שלפני 70 שנים לא בדיוק היו קלים לעיבוד. הבעיה של האחים היתה שפרארי לא מייצרים לכל אחד וגם שאנחנו מדברים על איטליה, מדינה שתושביה לא ידועים בדייקנותם. אז כשהמרוץ התקרב האחים הבינו שהשלדה שהם קנו עם המנוע פשוט לא תגיע.

אז הם רכשו פרארי 166 קיימת ובנו עליה את המרכב. וכאשר השלדות שלהם סוף סוף הגיעו, הם העבירו הכל לשלדות החדשות. באורח נס, המכונית של האחים האיטלקים שרדה למרות שהם מזמן כבר לא בין החיים ומכיוון שמדובר בפרארי 166, שהיא אחת המכוניות הנדירות בעולם, אז דמיינו כמה מכונית בצורה של ביצה שמבוססת על הפרארי הזאת היא נדירה.

הרכב הזה החליף בעלים בפעם האחרונה בשנת 2017 במחיר של 4.5 מיליון דולרים – שווה?

 

פרארי איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד