ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ממתינים להפסקת אש

נגמר הזמן להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה

חלון ההזדמנויות לממשל ביידן לתיווך הסכם נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית - נסגר. ארה"ב ביקשה לקדם את הסכם הנורמליזציה במקביל להסכם ההגנה שלה עם ערב הסעודית, שהיה אמור לקבל את אשרור הסנאט, אך לא נותר מספיק זמן עד הבחירות בארה"ב

נגמר הזמן להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה
ישראל סעודיה צילום: Pixabay

ממשל ביידן לא יסכים להביא הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר, כך אמר מחוקק דמוקרטי ועוזר בכיר בסנאט הרפובליקני ל'טיימס אוף ישראל'.

בעסקה דורשת סעודיה מישראל להסכים לנתיב למדינה פלסטינית עתידית, דבר שראש הממשלה נתניהו דחה שוב ושוב. אבל ארה"ב ביקשה לקדם את הסכם הנורמליזציה במקביל להסכם ההגנה שלה עם ערב הסעודית, שידרוש את אשרור הסנאט, ג'ייקוב מגיד מדווח, כי שני מקורות בקונגרס טענו כי לא נותר מספיק זמן בלוח השנה של הקונגרס על מנת שהסנאט יקיים את הדיונים הדרושים לאישור הסכם הגנה.

מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר יכול תיאורטית לנסות ולקרוא למחוקקים לחזור באוקטובר לאשר את ההסכם, אך שני המקורות בקונגרס אמרו כי הממשל לא יוכל להבטיח גיבוי של כ-10 רפובליקנים הדרושים לאישור ההסכם שבועות לפני הבחירות לנשיאות.

עוד דווח, כי הסכם לא אפשרי בלי שתושג הפסקת אש תחילה בעזה - נקודה שבכירים בארה"ב וסעודיה חוזרים על זה, ריאד לא תוכל לשווק לעולם הערבי עסקת נורמליזציה באזור אם מלחמת ישראל-חמאס עדיין נמשכת.

"הפוליטיקה קשה ביותר, בהתחשב בסלידה של הרפובליקנים לתת לביידן הישגים בשנת בחירות, וסלידה של הדמוקרטים רבים לתת פרסים כאלה להנהגה הישראלית והסעודית הנוכחית", אמר עוזר בכיר בסנאט.

ארה"ב סעודיה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד