י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מכתב חריף

ההוראה של רה"י הגר"ד לנדו: "לא להתייצב כלל בלשכות הגיוס" 

"הערכאות הכריזו מלחמה": במכתב תקיף המתפרסם הבוקר, קורא רה"י הגר"ד לנדו שלא לשתף פעולה עם רשויות הצבא ולהימנע מהתייצבות לצו ראשון בלשכות הגיוס | המכתב המלא

ההוראה של רה"י הגר"ד לנדו: "לא להתייצב כלל בלשכות הגיוס" 
הגר"ד לנדו צילום: קופת העיר

ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו כתב מכתב דרמטי על התייצבות בני הישיבות. ראש הישיבה מורה שלא להתייצב כלל: "במשך שנות השלטון כאן בארץ היתה הבנה עם רשויות הצבא כי בני הישיבות והכוללים לא יגויסו, ועל כן בהוראות גדולי הדור זצ"ל ע"מ להתנהל כציבור הגון וממושמע שיתפו פעולה עם רשויות הצבא בכדי להסדיר חוקית את הדיחוי אשר כלל התייצבות בלשכות הצבא לשם קבלת מעמד בן-ישיבה".

באדיבות המצלםמכתב הגר"ד לנדוצילום: באדיבות המצלם

"כעת המצב הוא שהערכאות הכריזו מלחמה כנגד עולם התורה, והם אלו שפתחו חזית ובאו לשנות מההסדר שהיה קיים כל השנים, והורו לצבא להתחיל בהליך גיוס בפועל של בני ישיבות, ומכיון שהצבא מחויב לערכאות, נוצר ההכרח כי אין ביכולתנו לסמוך על סיכומים והבנות עם ראשי הצבא כיון שידיהם כבולות בשלשלאות של ברזל בידי השופטים, וכל היענות לגזרות הערכאות מהווה כניעה למלחמתם בהשם ובתורתו".

"ועל כן ההוראה לבני הישיבות שלא להתייצב כלל בלשכות הגיוס, ולא להיענות לכל זימון שהוא, גם לא לזימון ראשון".

את מכתבו מסיים: "והשי"ת יצילנו מידם, ונזכה לראות בריבוי לומדי תורה השקועים בלימודה להגות בה יומם ולילה מתוך שלות-השקט, התורה היא חיינו ואורך ימינו, וכל כלי יוצר עלייך לא יצלח בס"ד. החותם בדאגה ובחרדת-לב אור לה' תמוז תשפ"ד דוב לנדו".

כזכור, אמש פרסמנו לראשונה כאן ב'בחדרי', על כך שמנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש נוטה להורות לבחורי הישיבות שלא להתייצב בבקו"ם כשיתקבלו צווי הגיוס מהצבא.

לדברי העסקנים המטפלים במשבר גזירת הגיוס, אמר ראש הישיבה הגרמ"ה הירש: "זו מערכה של מסירות נפש. זו לא מערכה רגילה, עברנו בעשרות השנים הרבה מאבקי דת אבל עכשיו מדובר במאבק של מסירות נפש - גם אם בחורים יצטרכו ללכת לכלא".

עוד אמר: "כל ההוראה של מרן הרב שטיינמן זצ"ל שהייתה להתייצב בלשכת הגיוס - רק כשהיה שיח עם הציבור החרדי, ברגע שאין שיח וכל הצעה שמציעים פוסלים אז גם מצידנו אין שום שיח". ולכן, מי שיקבל זימון לגיוס מיידי ההוראה תהיה שלא להתייצב.

גיוס בני ישיבות רבי דוב לנדו התייצבות בלשכת גיוס,

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}