ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הסקר

76% מהחברות שיפרו את הגנות הסייבר וזו הסיבה

בעוד שביטוח סייבר אכן מועיל לחברות, זהו רק חלק אחד מאסטרטגיית הפחתת סיכונים יעילה. חברות עדיין צריכות לעבוד על הקשחת ההגנות שלהן

76% מהחברות שיפרו את הגנות הסייבר וזו הסיבה
אילוסטרציה צילום: unsplash

סופוס, מובילה עולמית של פתרונות אבטחה חדשניים לסיכול מתקפות סייבר. פרסמה היום ממצאים מסקר חדש, "Cyber Insurance and Cyber Defenses 2024: Lessons from IT and Cybersecurity Leaders.” על פי הדו"ח, 97% מבעלי פוליסת הסייבר השקיעו בשיפור ההגנות שלהם כדי לסייע בביטוח, בעוד ש-76% אמרו שהיא אפשרה להם להיות זכאים לכיסוי ביטוחי, 67% - כדי לקבל תמחור טוב יותר ו-30% כדי להבטיח תנאי פוליסה משופרים.

עוד עולה מהסקר כי עלויות ההתאוששות ממתקפות סייבר יקרות מעלויות הכיסוי הביטוחי. רק אחוז אחד מאלה שהגישו תביעה אמרו כי ספק הביטוח שלהם מימן 100% מעלויות התאוששות האירוע. הסיבה הנפוצה ביותר לכך שהפוליסה לא שילמה את העלויות במלואן הייתה משום שהחשבון הכולל חרג ממגבלת הפוליסה. על פי  The State of Ransomware 2024 survey, עלויות ההתאוששות בעקבות אירוע כופר טיפסו ב-50% בשנה האחרונה והגיעו ל-2.73 מיליון דולר בממוצע.

יח"צצ'סטר ווישנייבסקי, CTO סופוס.צילום: יח"צ

"דו"ח Sophos Active Adversary הראה שוב ושוב כי רבים מאירועי הסייבר שחברות מתמודדות איתם הם תוצאה של כישלון ביישום שיטות עבודה מומלצות בסיסיות לאבטחת סייבר, כגון ביצוע עדכונים בזמן אמת. בדו"ח האחרון שלנו, למשל, הרשאות שנפרצו היו הגורם הבסיסי מס' 1 להתקפות, אך 43% מהחברות לא הפעילו אימות רב-שלבי", אמר צ'סטר ווישנייבסקי, CTO סופוס.

"העובדה ש-76% מהחברות השקיעו בהגנות סייבר כדי להיות זכאיות לביטוח סייבר מראה שהביטוח מאלץ ארגונים ליישם חלק מאמצעי האבטחה החיוניים הללו. זה עושה את ההבדל, ויש לזה השפעה רחבה וחיובית יותר על חברות באופן כללי. עם זאת, בעוד שביטוח סייבר אכן מועיל לחברות, זהו רק חלק אחד מאסטרטגיית הפחתת סיכונים יעילה. חברות עדיין צריכות לעבוד על הקשחת ההגנות שלהן. למתקפת סייבר יכולות להיות השפעות עמוקות על חברה הן מבחינה תפעולית והן מבחינת מוניטין, וביטוח סייבר לא משנה זאת".

סופוס סקר הגנת סייבר מתקפות סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}