ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לא התקשר 4 ימים

אמו של החייל החרדי שעצור: "עושים לו חקירות של 12 שעות"

אמו של הלוחם החרדי שעצור בגין אלימות כלפי מחבלי נוח'בה זועמת: "הבן שלי גיבור, לא מגיע לו לשבת בכלא. נגדו רוצים להגיש כתב אישום, נגד הנוח'בות לא?"

אמו של החייל החרדי שעצור: "עושים לו חקירות של 12 שעות"
בית המשפט הצבאי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יפעת חג'בי, אמו של ישראל, חייל מילואים בן 25 העצור מזה חודש בחשד שנהג באלימות כלפי מחבלי נוח'בה במתקן המעצר בשדה תימן סיפרה לדב אייכלר ואהרן נוראני ברדיו כאן מורשת על הבן שבחר לשרת את המדינה, הרגע בו הוא יצא לחקירה ולא חזר ועל התחושות הקשות מול הפרקליטות הצבאית.

"בערב חג שבועות, ישראל אמר שהוא נוסע לחקירה ועד היום הוא לא חזר, אפילו לא עדכנו אותנו. נתנו לו שיחת טלפון אחת והוא כמובן דיבר עם עורך דין".

יפעת סיפרה על שיחה שערכה הבוקר עם בנה ישראל: "הוא מנסה להרגיע אותי ולהגיד שהכול בסדר אבל אני יודעת שלא פשוט שם".

על הפרקליטות הצבאית: "קשה לי לראות אותם במצבי. אני לא חושבת שזה מה שמגיע לבן שלי, הוא יכל להמשיך את החיים שלו והוא בחר להמשיך ולשרת את המדינה הזו. הבן שלי גיבור ולא מגיע לו את כל זה. בטח שלא מעצר ולשבת בכלא, בלי ביקורים ובלי שום דבר, לא קנטינות, אי אפשר להכניס לו כלום".

"הם טוענים שהוא הפעיל עליהם כוח בלתי סביר. חיילים שהיו אצלי בבית, אמרו לי יפעת תקשיבי אי אפשר שלא לעשות את זה. המחבלים האלה מציקים גם כשהם אזוקים".

"עושים לו חקירות של 12 שעות, והשאלות כבר לא קשורות למקרה, סתם להתיש אותו. ארבעה ימים הבן שלי לא התקשר אליי, בסוף הוא מתקשר ואומר לי שנתנו לו עונש לא להתקשר לבית ארבעה ימים וכל זה כשהוא לוחם במילואים. נגד מחבלי הנוח'בות אין כתב אישום, הם אומרים שאין מקום למחבלים בכלא והוא עצור?".

יפעת, חרדית תושבת אופקים, שיתפה במה שעבר על עירם מאז השבעה באוקטובר: "אנחנו משפחה חרדית מאופקים, ישראל בחר להתגייס ולשרת את המדינה, בסדיר הוא היה בכפיר בנצח יהודה וסיים בהצטיינות ברוך השם. עברנו תקופה לא פשוטה בשמחת תורה. שכנים, מכרים, חברים, נרצחו פה אנשים שמאוד קרובים אלינו. שבועיים לאחר מכן ישראל גויס לצו 8. כולם השתחררו אחרי 4 חודשים והוא אמר שהוא ממשיך לשרת. למרות שיש לו עבודה מסודרת, הוא בחר להמשיך ולשרת יחד עם עוד כמה חברים. הם שמרו על הנוח'בות במתקני הכליאה".

"שום גורם ממשלתי לא יצר איתי קשר, יש אנשים מדהימים אחרים שיצרו קשר. אם לא הייתי אישה מאמינה הייתי היום יוצאת מהדעת. ברוך השם שאנחנו עוד מאמינים, זה מה שמחזיק אותנו פה".

מלחמת חרבות ברזל נוח'בה חמאס אופקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד