ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
המשבר נמשך

מ"מ נשיא מועצת הרבנות הודיע על התפטרותו: "לא יכול לשקול מינוי נשים רבניות"

ממלא מקום נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יעקב רוז'ה הודיע הערב על התפטרותו מהתפקיד. הסיבה: סירובו לשקול למנות נשות הלכה לגוף הבוחר לרבנות הראשית כפי שקבע בג"ץ

מ"מ נשיא מועצת הרבנות הודיע על התפטרותו: "לא יכול לשקול מינוי נשים רבניות"
הרב יעקב רוז'ה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממלא מקום נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יעקב רוז'ה הודיע הערב (רביעי) על התפטרותו מהתפקיד בעקבות סירובות לשקול למנות נשות הלכה לגוף הבוחר לרבנות הראשית כפי שקבע בג"ץ.

"לא אוכל לפעול בניגוד להחלטת מועצת הרבנות הראשית, שבה אני חבר ולקיים את האמור במכתבכם בעניין קביעת בית המשפט העליון כי יש לשקול מינוין של נשים לפי סעיף 7 (8) לחוק", כתב במכתבו.

הרב רוז'ה הוסיף: "לנוכח כל האמור, אבקש לפעול בהתאם לעמדה המשפטית שאומצה על ידכם ולהודיע כי אני מבקש שלא לשמש בתפקיד זה. משמעות הדברים היא כי החל ממועד מכתבי זה אינני מקבל עליי את סמכויות מ"מ נשיא מועצת הברנות הראשית".

בהמשך פירט הרב רוז'ה את פעולות הרבנים במלחמה, שכללה זיהוי חללים והתרת עגונות ואמרה: "בתפקידי בעשרות שנות של שירות מילואים לא חוויתי מעולם טרגדיות ומקרים קשים כפי שנאלצתי לצערי הרב להתעסק בחודשים אלה. יחד עם זאת, עם ישראל כולו התאחד והקריאות להפסקת השיח המפלג של ערב מלחמת שמחת תורה קנו להם שביתה בקרב רבים רבים מאזרחי ישראל. מתוך תחושות אלה, אני חש שאין ביכולתי למלא את התפקידים אותם אתם מייעדים לי, שעניינם הצורך בהכרעה מקטבת שאינה תורמת לאחדות השורות".

עוד כתב: "לא חרבה ירושלים, אלא על שהעמידו דיניהם על הדין, אין זה המקום ואין זו השעה להעמיד את הדין. פנייתי שטוחה אליכם ואל כבוד בית המשפט, אל נא אחי תרעו, הרפו ידיכם, עוד יבואו זמנים ליישוב הדין, קיימות אלטרנטיבות אחרות וראויות לפתרון האתגר הניצב לפתחנו ובהסכמת כל הנוגעים בדבר, מבלי לפגוע במסורת ישראל", הוסיף.

 

הרב יעקב רוז'ה הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד