ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
סאגת גיוס חרדים

הרמטכ"ל: ישיבה המשלבת לימוד תורה עם הגנה, היא דבר שניתן לעשות

הרמטכ"ל נאם בטקס סיום של המכללה לביטחון לאומי ואמר: "הסכם למען השבת החטופים, יש בו את הערכים הבסיסיים הנדרשים לחברת מופת ולחברה חפצת חיים". הלוי התייחס לסוגיית גיוס חרדים ואמר: "באשר לנשיאה משותפת בנטל, יש כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל"

הרמטכ"ל: ישיבה המשלבת לימוד תורה עם הגנה, היא דבר שניתן לעשות
הרמטכ"ל בנאום צילום: דובר צה"ל

הרנטכ"ל הרצי הלוי, התייחס הערב (רביעי) לסאגת גיוס חרדים, ואמר כי "ישיבה שבה ילמדו חרדים תורה בבקעת הירדן לצד החזקת הגזרה בהגנה, היא דבר שניתן ומוכרחים לעשותו. בנשיאה המשותפת בנטל יש כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל. חישבו מה יוכל לקרות במלחמה ובמשק כשבני החברה החרדית יתגייסו".

הרמטכ"ל אמר את הדברים בנאום בפני בוגרי המכללה לביטחון לאומי והוסיף על הלחימה עם חיזבאללה: "בצפון מתנהלת מערכה נגד זרועה החזקה ביותר של איראן באזור. אנו פוגעים בחיזבאללה יום יום, פגיעות קשות, שהן רק מעט מיכולתנו. נחושים וערוכים להשיב את השקט, להרחיק את האיום מהגבול ולהחזיר בבטחה את התושבים לבתיהם, ההחלטה על עתיד חזית הצפון היא בידינו. היא תתקבל מתוך חשיבה אסטרטגית ותכנון מערכתי, ותנווט את ההישגים הצבאיים. לפי מצפן האסטרטגיה".

הלוי אמר לגבי החטופים: "הסכם למען השבת החטופים, מעבר לחשיבותו במובן המוסרי הדחוף של הצלת חיים, יש בו את הערכים הבסיסיים הנדרשים לחברת מופת ולחברה חפצת חיים".

הרמטכ"ל התייחס לסכנה מאיראן: "המלחמה הנוכחית שונה. זוהי מלחמה ברעיון קיצוני הרסני, שראשיתו באיראן ובשאיפותיה להשמדת ישראל, וזרועותיו שלוחות סביבנו".

הוא הוסיף: "חשוב לזכור כי לצד המערכה הצבאית ניטשת בדעת הקהל העולמית מלחמת תודעה ונרטיבים. מפקדים חייבים להבין כי התודעה איננה המציאות, אך השפעתה עליה רבה. העולם נוטה לתמוך במי שנתפס חלש, ולא במי שצודק. ישראל נתפסת כחוזקה, ובצדק; היא משלמת על כך מחירים שלא בצדק אך אם התנאי לתמיכה הוא להיות חלש, מוטב שנהיה חזקים".

הרמטכ"ל גיוס חרדים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד