ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"לקונה משפטית חמורה"

בעקבות הפרסום המקומם על מימון ייצוג המחבלים: הצעת חוק חדשה

הצעת החוק שהוגשה מקרב הליכוד, נועדה למנוע ממחבלים המואשמים או הורשעו בביצוע מעשי טרור זכאות לקבל ייצוג משפטי במימון המדינה • ועדת החוקה תקדם את הסוגיה

בעקבות הפרסום המקומם על מימון ייצוג המחבלים: הצעת חוק חדשה
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בעקבות הפרסום המקומם ב'כאן 11' על כוונת הנהלת בתי המשפט לממן את ההגנה המשפטית של מחבלי הנוח'בה שלקחו חלק בטבח 7 באוקטובר מכספי משלם המיסים הישראלי, הצעת חוק לשלילת ייצוג משפטי ממחבלים זרים על חשבון המדינה הונחה היום (רביעי) על שולחן הכנסת. 

על פי הצעת החוק, הזכות לייצוג משפטי במימון המדינה תישלל ממחחבלים שאינם אזרחים או תושבי ישראל, המואשמים או הורשעו בביצוע מעשי טרור. חבר הכנסת דן אילוז מ'הליכוד' שהגיש את ההצעה הסביר: "המצב הנוכחי שבו מדינת ישראל מממנת את ייצוגם המשפטי של מחבלי הנוחבה בלתי נתפס. מדובר באבסורד ובלקונה משפטית חמורה. מדינת ישראל לא תממן הגנה לאלו שטבחו בנו בשביעי לאוקטובר. לא ניתן יד לכך בשום צורה".

הנוסף, בעקבות הפרסום, ועדת החוקה של הכנסת תקיים בשבוע הבא דיון בסוגייה. יו"ר הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן תקף: "במהלך הדיונים בוועדה הצעתי שתי אלטרנטיבות - או שהרשות הפלסטינית תממן את ההגנה על המחבלים או שהם יקבלו סנגורים מיוחדים מטעם המדינה. לצערי, בדיונים שהתקיימו עד כה בנושא הוצג מצג שווא, כשלמעשה שופטים נתנו החלטות על ייצוג מחבלים שמשמעותן עלולה להיות הטלת עלות הייצוג הנוחבה על אוצר המדינה ועל חשבון הקורבנות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שיגר כבר אתמול עם פרסום הידיעה בידי העיתונאית שלי טפיירו, מכתב בנושא מימון הגנה משפטית למחבלי הנוח'בה מתקציב המדינה ובו ביקר בחריפות את המהלך: "אובדן עשתונות ערכי. אזרחי ישראל לא יממנו מכספם הגנה משפטית לאויבים מתועבים. אף פעם לא, ובפרט בתקופה מאתגרת בהיבטים הפיסקליים וכשאנחנו נדרשים לגרד מן הגורן ומן היקב מקורות תקציביים לשלל צרכי החברה הישראלית", כתב.

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "החוק מחייב ייצוג סניגור לצורך קיום דיון של עצור, מכיוון שמדובר בדיונים שהתקיימו בהיוועדות חזותית, ניתנו מספר החלטות שיפוטיות למינוי סניגור פרטי ומימון שכר הטרחה מאוצר המדינה. הנהלת בתי המשפט פנתה למשרד המשפטים לצורך בחינת אופן יישום ההחלטות השיפוטיות ומציאת מקור תקציבי, והנושא נמצא עדיין בבחינה".

מחבלי חמאס מחבלי הנוח'בה מחבלי נוחבה הצעת חוק ייצוג משפטי מימון מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד