ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אחרי המחדל

הבכיר בשב"כ שפורש ונאום לקיחת האחריות: "סליחה"

א' סיים את תפקידו בטקס מצומצם, בו לקח אחריות על חלקו במחדל: "סליחה מכל אלו שנרצחו יקיריהם, שנפלו ילדיהם בקרב, שנחטפו ושבו לגבולם ומאלו שעודם בשבי האויב"

הבכיר בשב"כ שפורש ונאום לקיחת האחריות: "סליחה"
קיבוץ כפר עזה, חצי שנה אחרי צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

תשעה חודשים אחרי: ראש מרחב הדרום בשירות הביטחון הכללי, פורש מתפקידו, על רקע המחדל המודיעיני שהוביל לטבח ביישובי הדרום בשמחת תורה. כך פורסם הערב (רביעי) בערוץ 12. את א' יחליף ס', בכיר במרחב יהודה ושומרון בארגון.

א' סיים את תפקידו בטקס מצומצם, בו לקח אחריות על חלקו במחדל. "אני חש חובה אישית וערכית לבקש סליחה", אמר א' בנאום הפרידה הקשה. "סליחה מכל אלו שנרצחו יקיריהם, שנפלו ילדיהם בקרב, שנחטפו ושבו לגבולם ומאלו שעודם בשבי האויב ומכל אלו שהפכו לעקורים בארצם. סליחתכם לא תקהה את הכשל, אבל היא תסייע לתיקון. לפחות שלי. היא לעולם לא תדביק את רסיסי הלב שהתרסק, אבל תחזק את האור שנותר בלב, כדי שינצח את החושך".

נזכיר, כי מספר ימים לאחר מתקפת הטרור, הודיע גם ראש השב"כ רונן בר כי הוא לוקח אחריות על חלקו במחדל, אף עד כה טרם התפטר מתפקידו. באגרת לעובדי השב"כ ובני משפחותיהם, כתב ראש השב"כ: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים".

גם הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלופים בצה"ל לקחו אחריות על חלקם באסון. הבולט שבהם הוא ראש אגף המודיעין אלוף אהרון חליוה שאף הודיע על פרישה. לעומת זאת ובדומה לראש השב"כ, גם הרמטכ"ל הלוי טרם התפטר מתפקידו.

שב"כ השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד