ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לא מתייצבים

גדולי התורה הספרדים פה אחד: "אין לקדם את חוק הגיוס הנוכחי בכנסת"

גדולי ראשי הישיבות הספרדים, וחלק מחברי מועצת חכמי התורה, בראשות ראש הישיבה הגר"מ צדקה, התכנסו הערב לאסיפת חירום כדי לדון בחוק הגיוס ובאפשרות לאסור את ההתייצבות בלשכות הגיוס עם שליחת הצווים

גדולי התורה הספרדים פה אחד: "אין לקדם את חוק הגיוס הנוכחי בכנסת"
אסיפת חירום של הרבנים הספרדים בנושא גזירת הגיוס צילום: באדיבות המצלם

פסקי הלכה למעשה מול גזירת הגיוס הוקראו הערב בכינוס גדולי התורה הספרדים בירושלים.

גדולי ישראל כותבים: כאשר משנאי ה' נשאו ראש וממשיכים לפגוע בציבור שומרי התורה ובבני הישיבות הקדושות - בגזירת הגיוס הנוראה, על כן חובתינו לקיים בעצמינו ויגבה ליבו בדרכי ה' בחיזוק וביצור החומות, ולהגביר חיילים לתורה ולהיכלי הישיבות הקדושות בתי חיינו. והנה נוכח השעה הגורלית שאנו מצויים בה, הננו להבהיר את דעת תורה הקדושה:

בדאיבות המצלםמכתב הרבניםצילום: בדאיבות המצלם

א. לדאבון לב, החוק המוצע כעת להסדרת הדיחויים מהצבא הינו כרוך ביעדי גיוס אשר משמעותם חורבן התורה ומסירה בידיים של נשמות עם קודש לשמד ח"ו. ועל כן אנו מורים לכל העוסקים בדבר להימנע באופן מיידי מכל עיסוקי החקיקה הללו ולהתנגד להם בתוקף, בהיותם מנוגדים לדעת התורה הקדושה. 

הוראה זו תקפה לגבי כל הסדר חקיקה שאינו פוטר באופן מוחלט את כל בני הישיבות ללא כל התניה שהיא. וכבר פסקו מרנן ורבנן גדולי הדור זצוק"ל ויבלחט"א שאיסור הגיוס לצבא או למסלולים אזרחיים "חרדיים" - שווה בין לבחור שבמסגרת לימודים ובין לבחור שאינו במסגרת לימודים. ואין בזה מקום לפשרות אפילו על נפש אחת.

ב. הננו להבהיר שגם המסלולים ה"חרדיים" הישנים והחדשים, שהוקמו או שצפויים להקים, כולם הם בכלל האיסור החמור שלא ללכת לשם ולא להיות שותף בנתינת לגיטימציה להם בשום צורה.

וכמה שהם יהיו "כשרים" יותר, כך הם מסוכנים יותר, בהיותם מהווים גושפנקא וסלילת דרך אל זרועות הצבא והכנסת הציבור החרדי תחת שליטתם על כל ההשלכות החמורות שבכך. ובנוסף בודאי לבסוף יגרמו נפילות וקלקולים מדחי אל דחי, כפי שגם הוכיח הנסיון כנודע. 

ג. בעת הזאת ולאור המצב, הדבר ברור שכל התייצבות בלשכות הגיוס אסורה עפ"י התורה, ומהווה סכנה עצומה באשר משמעות ההתייצבות שם היא התחלת תהליך גיוס ו'חיול', ונתינת טרף לשיניהם שמבקשים לזהות תלמידים בעלי אופי חלש כדי לנסות לגייסם, ולהסיתם ולהדיחם מדרך ה' ח"ו.

ד. על כלל ראשי הישיבות בארה"ק, לחזק ולאמץ את עמידתם האיתנה של בני הישיבות בפני הנסיונות המתרגשות עליהם לעקרם מבית חייהם. וזהו עיקר תפקידנו בשעה זו להוסיף אומץ ולא לשתף פעולה בכל שהוא עם גוזרי הגזירות ויעדי הגיוס בשום צורה, ועל ידי כך בס"ד תתבטל הגזירה.

ה. מכאן הקריאה אל כל בחורי הישיבות ואברכי הכוללים פארי האומה, עליכם להעדיף את הגזירות הכלכליות ועונשי המאסר מתוך עוז ותעצומות ושמחה של מצוה, ולא ללכת למקום תרבות חטאים ו'כור היתוך' רח"ל. וזאת ירושה לנו מאבותינו בכל הדורות שמסרו נפשם על קדושת ה'. 

מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א יחד עם כל בני הציבור החרדי, עומד לימינכם כנגד הצר הצורר אתכם למען לא ינוח עליכם שבט הרשע ח"ו, עד הביטול המלא של הגזירה כעפרא דארעא. 

ו. גדולי ישראל יפעלו להקמת מענה מיוחד לבחורים שיקלעו לסיבוך מול הרשויות, הן בסיוע מבחינה משפטית, והן מבחינה רוחנית ושאר בחינות.

ולה' עיננו נשואות שיעביר ממשלת זדון מן הארץ, והיתה לה' המלוכה במהרה בימינו אכי"ר. וע"ז באנו על החתום.

אסיפת חירום גזירת הגיוס גיוס חרדים חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד