ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"בתפקידים רגישים"

הנזק מתגלה: קצין בחיל האוויר מודה - הסרבנות פגעה בכשירות

קצין בחיל האוויר מודה כי הייתה פגיעה משמעותית בכשירות בחיל בעקבות גל הסרבנות שקדם למלחמה: "לקחנו אדם שלא יודע את המקצוע ולימדנו אותו" | הפרטים המלאים

הנזק מתגלה: קצין בחיל האוויר מודה - הסרבנות פגעה בכשירות
מחאה באיילון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לראשונה מה-7 באוקטובר, קצין בחיל האוויר מודה כי הייתה פגיעה משמעותית בכשירות בחיל בעקבות גל הסרבנות שקדם למלחמה.

"סביב המחאה היו מילואימניקים לא מעטים שלא היו כשירים למשימה" אמר מפקד ביה"ס לבקרה אווירית ופיקוח טיסה סא"ל יניב אבן בכנס טכנולוגיות למידה במכון טכנולוגי חולון שדבריו פורסמו לראשונה ב'חדשות 12'.

"ברגע שעובר קצת זמן, אתה מבין שההדרכה צריכה לקרות ומהר", הסביר אבן. "למעשה אחרי 7 באוקטובר נגענו בבית הספר בתחום שלא היה קודם – כשירות. עד אז עשינו רק הכשרה. לקחנו אדם שלא יודע את המקצוע ולימדנו אותו. סביב המחאה החברתית (כלומר המשפטית) אנחנו נמצאים עם מילואימניקים לא מעטים, שלא כשירים למשימה. ואנחנו צריכים מהר מאוד לבנות להם קיט הכשרה, שמבוסס על הידע שלמדנו במלחמה, ולהכניס אותם אחד אחרי השני". 

אבשלום ששוני, פלאש 90חסימת איילוןצילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אבן גילה למעשה כי לאחר הטבח היו משרתי מילואים רבים בתפקידים רגישים בחיל שהיו במצב של חוסר כשירות. במסגרת תפקידו, אבן שאחראי על הכשרת שני מערכים בעלי השפעה דרמטית. הראשון – הגנה על שמי המדינה והשני – תיאום המרחב האווירי, כך שמטוסים רבים וכלי טיס יוכלו לפעול בתאי שטח קטנים יחסית.

עוד הוסיף סא"ל אבן כי "נקודת הפתיחה ללמידת הלקחים היא הכישלון. אנחנו כצבא חד משמעית נכשלנו". הדברים עומדים בניגוד למסר של הצבא לפיו לא הייתה פגיעה בכשירות בחיל האוויר, הן לפני המלחמה הן במהלכה.

סרבנות מתקפת הפתע על ישראל (2023)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}