ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כ-18 דונם

תוכנית ראשונה להתחדשות עירונית בעיר הצפונית יוצאת לדרך: מאות יחידות דיור ייבנו

הוועדה המחוזית צפון החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית הכוללת 210 יחידות דיור, כ-2,700 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-90 חדרי מלון

תוכנית ראשונה להתחדשות עירונית בעיר הצפונית יוצאת לדרך: מאות יחידות דיור ייבנו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון, החליטה היום (רביעי) להפקיד תוכנית ראשונה להתחדשות עירונית בבית שאן.

התוכנית מהווה דוגמא לקידום התחדשות עירונית בערים בסיכון סיסמי ובמקומות בהם אין היתכנות כלכלית לפינוי בינוי וקיים חשש שערכי הקרקע וכוחות השוק אינם יכולים להוות מנוף כלכלי מספק להתחדשות. הצלחתה ומימושה יהוו בסיס לקידום תוכניות נוספות בעיר ובערים בעלות מאפיינים דומים.

התוכנית המקודמת על ידי הרשות להתחדשות עירונית בשיתוף עיריית בית שאן, הינה על שטח כולל של כ-18 דונם והיא ממוקמת ברחוב ירושלים הבירה בכניסה לעיר בית שאן, דרומית לגן הלאומי 'עתיקות בית שאן' ובסמיכות למרכז העסקים הראשי של העיר (מע"ר).

התכנית מציעה מתחם מגורים הכולל קומת מסחר המשכית המייצרת דופן בנויה כלפי רחוב ירושלים הבירה וכיכר עירונית הכוללות מסחר ותיירות המחזקות את הכניסה לעיר ואת מרכז העסקים הראשי העתידי.

התוכנית מציעה 210 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים של עד 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 20%-30% יהיו דירות קטנות של עד 80 מ"ר. הוועדה המחוזית בהחלטתה ביקשה להוסיף 35 יחידות דיור קטנות מאוד (55 מ"ר) באזור הכיכר העירונית על מנת ליצור תמהיל מגוון ומענה למשקי בית בגדלים שונים. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ- 2,700 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-90 חדרי מלון. 

כיום מצויים במתחם חמישה מבני מגורים בני 3 קומות ובהם 40 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אמר: "התכנית למתחם ירושלים הבירה בעיר בית שאן אשר הופקדה היום, מסמלת את כניסתה של העיר לעידן ההתחדשות העירונית. מדובר בבשורה לא רק לתושבים במתחם שיקבלו דירות חדשות, ערוכות לסיכון של רעידות אדמה ובעלות ממ"דים, אלא גם לשאר תושבי העיר שייהנו מהקמה של מבני מסחר, בתי מלון וגינות ציבוריות אשר יחדשו את הרחוב הראשי בעיר. מתחם ירושלים הוא הפרויקט הראשון בעיר אך לא האחרון, ואנו עובדים בימים אלה על קידום שכונות נוספות בעיר במסלול זה".

התחדשות עירונית בית שאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד