ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"האמת חזקה מהשקר"

פולין והשואה: קיצוניים התעמתו עם השגריר והרב הראשי

פעילים קיצוניים פולנים ניסו למנוע קיום טקס זיכרון לנרצחים בשואה. כמה מהם התעמתו עם השגריר ועם הרב הראשי ודרשו שישראל תכיר בטענה שלהם שהיהודים נרצחו בידי גרמנים ולא פולנים. "האמת חזקה מהשקר", סיכם כתב השגריר

פולין והשואה: קיצוניים התעמתו עם השגריר והרב הראשי
שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה בטקס צילום: באדיבות המצלם

ב-10 ביולי 1941 הוכנסו מאות מיהודי העיירה ידוובנה בפולין לתוך אסם, ונשרפו בעודם חיים בידי שכניהם הפולנים.

היום (רביעי) התקיים בידוובנה טקס זיכרון לקורבנות. במשך עשרות שנים אמרו הפולנים כי הטבח הנורא בוצע בידי גרמנים. גם היום יש רבים בפולין שמתכחשים לאחריות הפולנית לפרק אפל זה ולחלקם של פולנים רבים ברצח יהודים בשואה. 

בטקס שנערך היום השתתפו שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה, הרב הראשי בפולין מיכאל שודריך, נציגי ממשלת פולין והכנסייה. השגריר ליבנה אמר: "הטבח בידוובנה הוא אחד הפרקים האפלים ביותר בתולדות היהודים בפולין. במיוחד עכשיו חובה ללמוד מההיסטוריה ולהילחם ביחד באנטישמיות הגוברת. אני מודה לכל מי שמחויב בפולין לערכים אלה".

ליד אתר הזיכרון התאספו פעילי ימין קיצוני רבים שרצו למנוע את קיום טקס הזיכרון. כמה מהם התעמתו עם השגריר ועם הרב הראשי ודרשו שישראל תכיר בטענה שלהם שהיהודים נרצחו בידי גרמנים ולא פולנים. "האמת חזקה מהשקר", סיכם בטוויטר השגריר ליבנה.

מוקדם יותר דיווחנו כי ראש ממשלת פולין לשעבר, מתאוש מורבייצקי, תקף את ההיסטוריון הפולני-יהודי יאן גרבובסקי, שהאשים את הפולנים בביצוע פשעים במהלך השואה, ובטיוח חלקם לאחר מכן.

לדברי החוקר היהודי, פולין החלה להכחיש את אחריותה מיד עם סיום הכיבוש הנאצי: ״עיוות ההיסטוריה של האומה נמשך גם היום - עם השלכות מטרידות״. 

מורבייצקי השיב: ״כהיסטוריון, איני יכול להישאר אדיש לתזות לא נכונות נוספות של מר גרבובסקי. אני גם מצפה לאותו דבר מהממשלה הפולנית הנוכחית שבראשה עומד גם היסטוריון".

פולין אנטישמים יעקב ליבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד