ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ההורים ייתקעו

חשש מקריסת ענף מעונות היום: "מסמרים אחרונים בארון הקבורה"

"הפחתת שכר המטפלות בעקבות הפחתת שעות העבודה החל משנת הלימודים הבאה הם המסמרים האחרונים שתוקעת ממשלת ישראל בארון הקבורה של הענף". כך במכתב ששלח יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי לשרים בממשלה

חשש מקריסת ענף מעונות היום: "מסמרים אחרונים בארון הקבורה"
אילוסטרציה צילום: pixabay

אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, שמשמשת כארגון היציג של כ-1,500 מטפלות-מחנכות במעונות היום של ארגון 'אמונה', פנה במכתב חריף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החינוך יואב קיש ושר העבודה יואב בן צור: "התנהלות הממשלה תביא לחיסול ענף מעונות היום - אי העברת המענק שהובטח למטפלות גם הפעם, חוק המצלמות שמקודם והפחתת שכר המטפלות בעקבות הפחתת שעות העבודה החל משנת הלימודים הבאה הם המסמרים האחרונים שתוקעת ממשלת ישראל בארון הקבורה של הענף".

במכתבו הדגיש כי "כל אלו יובילו לקריסה סופית של תחום מעונות היום, פגיעה אנושה לא רק במטפלות אלא בראש ובראשונה בהורים אשר ימצאו את עצמם בלי מסגרת חינוכית לילדיהם, כי אם לא יהיו מטפלות, המעונות יסגרו בזה אחר זה!".

בחודש מאי 2023 נחתם הסכם במסגרתו הובטח למטפלות- מחנכות מענק התמדה בסך 8,300₪ ברוטו, בחלוקה לארבע פעימות. למענק, אשר מהווה פיצוי זניח ביחס להשקעה ולעבודה המסורה שלהן, זכאיות אלפי עובדות המטפלות במסירות רבה מידי יום בעשרות אלפי ילדים.

pixabayגן ילדים. אילוסטרציהצילום: pixabay

על אף ההסכם, ציין במכתבו סולימן כי "כל שלושת הפעימות של המענק שהיו אמורות להיות משולמות עד כה לא שולמו בזמן, ובכל פעם אנו נאלצים להיאבק מחדש כדי שהמטפלות שמרוויחות סכום זעום יקבלו את המגיע להן, שגם הוא טיפה בים. שתי הפעימות הראשונות התקבלו באיחור, לאחר מאבק ממושך וכעת, כאשר המענק השלישי על סך 1900 ₪ עתיד להתקבל, עודכנו על ידי הנהלת אמונה כי המטפלות-מחנכות לא יקבלו במשכורת חודש יוני את הפעימה השלישית של המענק כפי שמגיע להן. ההסבר שניתן מפנה את האצבע ישירות לגורמים במשרדי הממשלה ועל כן פנייתי זו אליכם".

בנוסף, הדגיש כי "פעם אחר פעם הן מוצאות עצמן הנפגעות המידיות והיחידות, בכיפופי הידיים בין משרדי הממשלה לארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים". והוסיף כי "המטפלות־ מחנכות במעונות היום הן המפתח לדאגה לעתיד ילדי ישראל והן העוגן הכלכלי לעתיד מדינת ישראל. בזכותן, מיליוני הורים בישראל הולכים מידי יום בראש שקט לעבודתם. כלכלת מדינת ישראל  תלויה באופן ישיר בעבודתן המסורה של המטפלות. על אף כל זאת, ועל אף תרומתן הרבה וההסכם שנחתם, נראה כי לאף אחד ממשרדי הממשלה פשוט לא אכפת מהן ובמודע אתם מעכבים את תשלומי המענקים ומקדמים צעדים נוספים שפוגעים בענף מעונות היום כולו".

מעונות יום שכר המטפלות אמונה אבי סולימן הסתדרות הפועל המזרחי הפחתת שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד