ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הואשמה בחטיפה והתעללות

עונש מוות בתליה לאחת מנשותיו של מנהיג דאעש

עונש מוות הוטל על אחת מנשות מנהיג דאעש שחוסל, האשה נתפסה בטורקיה והוסגרה לעיראק, שם נגזר עליה היום עונש מוות בתלייה. בית המשפט לא חשף את זהותה, אך לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, שמה של האישה היא אסמה מוחמד

עונש מוות בתליה לאחת מנשותיו של מנהיג דאעש
אל בגדדי צילום: צילום מסך

בית משפט בעיראק גזר היום (רביעי) עונש מוות על אחת מנשותיו של אבו בכר אל בגדדי, שהיה מנהיג דאעש וחוסל בתקיפה אמריקנית ב-2019.

היא הורשעה בכליאתן של נשים יזידיות בביתה בעיר מוסול ובחברות בארגון טרור. הפסיקה צריכה לקבל את אישור בית המשפט לערעורים לפני אישור סופי.

בית המשפט לא חשף את זהותה, אך לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, שמה של האישה היא אסמה מוחמד. האשה נתפסה ב-2018 בטורקיה והוסגרה לעיראק עם ילדיה. העיתון אל-חדת' הסעודי דיווח כי בית המשפט גזר מאסר עולם על בתה, אמימה אל-בגדדי.

מחבלי דאעש חטפו אלפי צעירות ונערות והן אולצו לשמש כשפחות. בית המשפט בעיראק ציין שנשים יזידיות שנחטפו במחוז סינג'ר הוחזקו גם בביתה של אסמה מוחמד.

אשה נוספת שלו עצורה גם בעיראק. בראיון נדיר מהכלא, אלמנתו של מנהיג ארגון המדינה האסלאמית, חשפה ביוני פרטים על סיפור חייהם. אום חודייפה הייתה אשתו הראשונה של אבו בכר אל-בגדאדי והיתה נשואה לו בזמן שהנהיג את דאעש בחלקים נרחבים של סוריה ועיראק. כעת היא נמצאת בכלא עיראקי בזמן שהיא נחקרת על פשעים הקשורים לטרור.

עיראק דאעש אבו בכר אל בגדדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד