ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מבקר בישראל

המגעים לעסקת חטופים: נתניהו וגלנט נפגשו עם השליח האמריקני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם השליח המיוחד של ביידן לאזור, ברט מקגרק. השר גלנט אמר בפגישתו עם השליח: "פתרון שימנע ניסיונות הברחת נשק לרצועת עזה הכרחי לנסיגת כוחות צה״ל מחלק מציר פילדלפי"

המגעים לעסקת חטופים: נתניהו וגלנט נפגשו עם השליח האמריקני
נתניהו עם ברט מקגורק צילום: קובי גדעון / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון ברט מקגרק, בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישתם דנו השניים בסוגיות אזוריות. 

כמו כן, בנוגע למו"מ, ראש הממשלה הדגיש את מחויבותו לעסקה כל עוד נשמרים הקווים האדומים של ישראל. בפגישה השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים ושגריר ארה״ב בישראל.

גם שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם מקגרק. השניים שוחחו על הצורך בניצול ההזדמנות שנוצרה להגעה להסדר להשבת החטופים, ועל הדרכים האפשריות לפתרון הפערים שנותרו. השר גלנט הודה למקגרק ולראש ה-CIA ביל ברנס על מעורבותם האישית בנושא. 

בפגישתם, השניים שוחחו אף על ההתקדמות בשיח בין ישראל למצרים בהובלת ארה״ב, באשר לפתרון שימנע ניסיונות הבחרת נשק לעזה, על פי התוכנית שהציג שר הביטחון בתחילת המלחמה ונידונה בין הצדדים.

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני השליח מקגרק כי פתרון שימנע ניסיונות הברחת נשק לרצועת עזה "הכרחי לקטיעת צינור החמצן של החמאס ולנסיגת כוחות צה״ל מחלקים מהציר, עבור התקדמות השיח על הסכם לשחרור חטופים". השר גלנט אמר כי ישראל נכונה לפתוח את מעבר רפיח, אך לא תאפשר את חזרתו של חמאס למקום.

לדברי לשכת גלנט, "השר גלנט הביע את הערכתו בפני השליח מקגרק והודה לממשל האמריקני על עמידתו לצד ישראל בקידום השבת החטופים והשגת מטרות המלחמה".

 
בנימין נתניהו ג'ו ביידן עסקת חטופים ממשל ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד