י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מאבק של מסירות נפש

מאחורי הקלעים: ההחלטה על-אי התייצבות והגורמים שפנו מלשכת שר הביטחון

לאחר שנחשף הבוקר ב'בחדרי חרדים' כי מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש שוקל להורות לבני הישיבות שלא לשתף כלל פעולה עם צווי הגיוס, כעת נחשפים פרטים נוספים על הנעשה מאחורי הקלעים והפנייה של לשכת שר הביטחון לבית הרב

מאחורי הקלעים: ההחלטה על-אי התייצבות והגורמים שפנו מלשכת שר הביטחון
הגרמ"ה הירש בלימוד עם תלמידיו צילום: שוקי לרר

אחרי הפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים' על כך שמנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש נוטה להורות לבחורי הישיבות שלא להתייצב בבקו"ם כשיתקבלו צווי הגיוס מהצבא, כעת נודע ל'בחדרי חרדים' כי מתקיימים דיונים על הווצאת מכתב משותף שיורה לבחורי ישיבות שלא להתייצב.

לדברי העסקנים המטפלים במשבר גזירת הגיוס, ראש הישיבה הגרמ"ה הירש עצמו מסתפק האם להורות בדיבור או להוציא מכתב בנידון. 

במהלך הדיונים אמש אמר ראש הישיבה הגרמ"ה הירש: "זו מערכה של מסירות נפש. זו לא מערכה רגילה, עברנו בעשרות השנים הרבה מאבקי דת אבל עכשיו מדובר במאבק של מסירות נפש - גם אם בחורים יצטרכו ללכת לכלא".

באדיבות המצלםקופמן מועד הישיבות מתייעץ עם הגרמ"ה הירש לקראת ההכרעהצילום: באדיבות המצלם

עוד אמר: "כל ההוראה של מרן הרב שטיינמן זצ"ל שהייתה להתייצב בלשכת הגיוס - רק כשהיה שיח עם הציבור החרדי, ברגע שאין שיח וכל הצעה שמציעים פוסלים אז גם מצידנו אין שום שיח".

ולכן, מי שיקבל זימון לגיוס מיידי ההוראה תהיה שלא להתייצב. טרם ברור האם בחורים שנקראו לצו ראשון ימשיכו להתייצב כרגיל להליך הראשוני.

בעקבות הפרסום היום פנו גורמים בלשכת שר הביטחון יואב גלנט לברר בביתו של מנהיג עולם הישיבות הלל האם נכונים הפרסומים על הוראה לאי התייצבות של בחורי הישיבות לקראת שליחת הצווים. בבית ראש הישיבה אישרו את הפרסום. ובשעות האחרונות נעשים נסיונות מצד הממשלה לרכך את ההוראה של ראש הישיבה. 

כזכור, כבר בראשית המשבר סביב חוק הגיוס והניסיונות להגיע לפתרון מוסכם, הוציא ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן זקן חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, מכתב חריף ונוקב, בו הוא מבטא את השקפתו בענין גזירת גיוס בני הישיבות שכתב שהיא גזירת שמד וצריכים למסור את הנפש על זה כמו שמבואר בשו"ע יו"ד.

 
הרב משה הלל הירש גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}