י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שמירת שבת והנחת תפילין

העביר מסר: הצדיק ביקר את הפצוע מנפילת הטיל בצפון

הפצוע מנפילת הטיל בכפר זיתים שגיא עברי שניצל בנס בל יתואר זכה לביקור של הצדיק רבי דב קוק • נס הצלת שמירת השבת • והמסר הנוקב על הנחת תפילין בזמן שהיתה יכולה למנוע גם את הפציעה • מרגש

העביר מסר: הצדיק ביקר את הפצוע מנפילת הטיל בצפון
הרב קוק אצל שגיא עברי צילום: באדיבות המצלם

באישון לילה של יום האתמול (שלישי) נרשמה הפתעה מרגשת במסדרונות בית החולים "פוריה" בעיר טבריה, הצדיק רבי דב הכהן קוק נראה רכון על תלמודו תוך שהוא צועד במבואות בית החולים.

הצדיק שמע על הבחור שגיא עברי שנפצע קשה מהטיל שנפל בכפר זיתים ושרוי במצב קשה, וכבר מרגע הפציעה התפלל עליו שעות ארוכות, וברגע ששמע שהוא מאושפז בטבריה והוא בהכרה למרות הניתוחים הקשים להסרת הרסיסים בידיו ובגבו, ביקש להגיע לבקרו בהקדם האפשרי.

הצדיק רבי דב קוק אצל שגיא עברי צילום: באדיבות המצלם

שגיא אמר לתלמידי הרב, שהוא ירד אל הרב לפתח בית החולים, כי ידועה לו חולשתו של הרב בעקבות עבודת ה' המפרכת והצומות הרצופים, אך רבי דב קוק עמד בתוקף על זה שהוא יעלה אל שגיא הי"ו למרות חולשת הרב הידועה.

שגיא סיפר לרב את כל מהלך המחזה הנורא שעבר, איך מכח ההדף הנורא של הטיל שנפל בסמוך אליו, הוא נזרק 8 מטר באויר, ומיד כשנחת על הקרקע עם חבלות קשות, התחיל למלמל "מזמור לתודה הריעו לה' כל הארץ".

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות שכבוד הרב נמצא כאן לידי, ולומר לכל עם ישראל - אני שומר שבת כבר 4 5 חודשים בשלימות, לא מעשן לא כלום ואני אומר לכם, זה לא שאתם שומרים את השבת, היא שומרת עליכם, אין קושי בשמירת השבת, כולה עונג... אנשים צריכים להבין את זה... ולדעת שאם הם ישמרו את השבת יהיה להם רק טוב" אמר שגיא לרב.

הרב קוק התרגש מדבריו ואמר, קודם כל שלא ילחמו בשבת, הבעיה בארץ היא שנלחמים בשבת, תראה איך יש עדיין שנלחמים בכל הכח, לא רק שהוא לא שומר לעצמו את השבת, אלא מנסה להחטיא אחרים.

שגיא סיפר עוד: "אני ברוך ה' מניח תפלין בכל יום, באותו יום קמתי מוקדם וראיתי שחשוך, אז דחיתי את הנחת התפלין, וכך נמשך הענין, ופתאום בשעה 10 קרה הדבר הנורא הזה, אמרתי לאמא שלי, זה תזכורת מבורא עולם שהיד הזאת עדיין לא הניחה תפלין, אין לדחות את המצוה".

הרב התפעל מאד מדיבוריו של שגיא, ובירכו בברכת כהנים באהבה, ונפרד ממנו בידידות, תוך כדי שהוא מברך את הוריו ומיד שב לתלמודו.

הרב דב קוק בית חולים פוריה שגיא עברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}